Sunday, August 19, 2007

dilema seorang kawan...

entahla...aku rase die mungkin dah x ingat dah kat aku lg..xpela klo itu yg terbaik buat die...aku sentiasa doakan agar die sedar aper yg die telah buat sekarang...takot tol aku tengok sosial lyf die ni...harap2 ko sedar aper yg ko buat sekarang adalah salah...

aku memang xder keyakinan nak ckp straight bende ni...ape plak ko ckp nantikan...aku dpt rasakan perubahan tu...dulu ko x mcm tu...ko ok jer...tp aku x tahu...kenape ko bley hanyut dgn 'perkara' tu..aku syg ko!!aku nak kite samer2 usaha untuk dpt syurga ALLAH..

aku nak sgt bimbing ko..sebab aku syg sgt kat ko...tp aku blom ade kekuatan lg utk semua tu...hanya doa mampu ku panjatkan...hanya ALLAH sja yg mampu melembutkan hati ko..Ya ALLAH...bantulah kami untuk mendapat sebenar2 iman...

aku tau, aku bukan perfect sgt pon nak tego cara hidup org lain...aku sedar sgt2...jgnla ko pilih cara hidup begitu..aku x nak ko leka dgn kepalsuan dunia ni...kiter umat ISLAM...matlamat kite hanya satu...AKHIRAT!!

xpe...one day ko akan sedar jugak...ALLAH tu MAHA PENGASIH...aku harap sgt ko berubah...amin...

1 pEsAnAN:

Cik Ikan said...

owh..u have to slow talk ngan nya kema..
phycho kan nya..
ku da srg hamba allah..gila social nya!
salu jak gi clubbing..nya pnh ajak aku..pi, aku gik waras elakkn diri polh benda2 x bait..
nya salu minum arak..kekdng ya nya x dtg klaz coz hangover..
nya terpengaruh ngan housem3 nya..gik la malu..housem3 ya pon muslim juak..
pi, nya tok..hal mkn nak berhati2..nya tkut termkn bab*..setiap kali kmk urg gi kede mkn..1st nya pdh..is it HALAL here..??!
cmne ya bah..bkn ka as a muslim kita tauk..mkn bab* n minum ya HARAm!
kwn ku nk chiness ya gik x minum..nya gik mok cr jln cmne mok ubh perngei hmba allh tok tek..
kmk duak slow talk ngn nya.
alhmdullih, nya denga juak..evn mula2 ya nya da juak argue kmk duak..
hurm, x tauk la mun nya da curik2 minum..ya btwn nya ngn allah..aku dh nsht kan nya bait2..nek tok, slalu nya dtg kelz.mun x mala jak x dtg..
ko, sbgi kwn nya..ko msti klaka ngn nya bait2..