Thursday, January 31, 2008

~ujian kesabaran~

menulis based on pengalaman sendiri...
ujianku antaranya:

1.result yg trok n x trok..
nape??common la ni..klo result terok itu ujian le tu...even klo usaha bagai nak giler n di penghujungnye x ke mana pon,memang le sedeykan??...tp ALLAH tahu ape yg terbaik buat hambaNya..n jarang skali yg realise result ok pon ujian jugak..emmm..btol??btol~

2.membeli tiket flight..
sounds weird,kan??tp bg aku mmg ni salah satu ujian ALLAH nak bagi kat aku..byk proses sebenarnya nak kene lalui...mintak duit kat mak lagi satu hal..psst,aku ni pemalu~hek3!!pastu nak kene carik date lagi...klo salah tym memang menguji lagi la...penah kene
dua kali salah date sepanjang aku blaja kat cni...aku terpaksa beli lagi daaaaaa....kesian mak aku...huk3!

3.laptop aku..
ish laptop ni..aku memang x tahan sgt klo die ni x bukak...memang nak suroh bukak je...hahah!!hah,membazir dah~ujian le tu kan??huk3!!

4.bangsawan(masuk jugak dlm list)
bangsawan...emmm!!ni memang menguji sgt kesabaran aku...kdg2 aku x dpt tahan...kdg2 bolehla..aku ni memang x suker sgt keje2 camni...but sume tu camne nak buatkan??memang dah tradisi kolej..jalan jela dgn terpaksa...wp x ikhlas sgt tp aku harap aku contibute sumthing la untuk house ni..klo nak cite pasal dpt pahala ke x buat bende ni,bukan keje kite...sume tu ALLAH punya kuasa..sape kite nak judge org skati??huhu~

5.kawan2..
emm..x spesifik pon kat sape...tp memang ade kawan yg secara x sengaja ataupun sengaja mengguris perasaan kite dr perbuatan,percakapan mahupun penulisan...itu pon one of ujian kesabaran sejauh mane kite mampu menahan diri kite dr berdendam ataupon let-it-go je..aku pon bukanlah kwn yg baik..insan biase je...sume kite same..penah sakitkan hati org..utk sape2 tu aku mintak maafla andai ade tingkahlaku o ckplaku yg telah mengguris hati kalian...huhu~

6.study..FURTHER to be specific~
hah!!study ni pon satu hal jugak...kdg2 bez je nak study..tp bile dah xtau sket hah mulela aku buat keje lain..klo x borak,tido o bukak laptop surfing...mudahnye kerja aku...huhu~kene ubah ni..klo x camne nak fly daaa klo sikap aku begini??huk3!!

byk lagi sebenarnya..tp itu je yg ade kat kepala otak aku..itulah,ujian akan dtg dr pelbagai sudut..kite kene tahu ALLAH menguji kite kenape??ingat akma!!ALLAH xkan bagi beban klo engkau x mampu...huhu~

0 pEsAnAN: