Wednesday, February 13, 2008

~cutiku~

5hb Feb
dgn hati yg terpaksa kurelakan jua kakiku melangkah keluar dr pagar kolej..emm,x suker nye balik..boring2!!xpela.dah cuti kan nak wat camne..n dah aku ni org jauh nak wat camne jugak??kui3!!!naik bas g pudu pastu naik komuter g kelana jaya..waduh,cabaran sunggoh..dalam pukol 8 gitu baru sampai ke rumah sewa kakak dayang...aku ade jgak relatives kat selangor ni tp x suker tinggal sane...bosan~

6hb Feb
dui!!aku,dayang n kakak nye g jalan2 sekitar damansara itu...n aku telah memecahkan rekod 5tahunku,tidak menonton wayang...honestly,i'm not very much into cinema..terpaksa ekot wp dlm tmpt panggung tu aku x tgk sgt pon cite tu hah...klo org tanye aku cite tu pasal ape,jwpn aku 'xtaula'...buang duit je..rase bersalah ade gak tym tgk wayang ni...ish2..sgt x suker..ampuni diriku YA ALLAH~


7hb Feb

keluar ngan member dayang kat midvalley..x byk nak crite..keluar g men2,makan2,sembang2 itu jela kerja kitorang..pergi mid dlm pukol 11 pagi gitu kot..pastu balik before 8..alhamdulillah sampai kat rumah...byk cabaran nak pergi n dtg balik rumah ni...susah jugak tinggal kat kl ni hah..bersyukurnye aku dilahirkan sebagai rakyat sarawak..hek3!!

8hb Feb
yang ditunggu2..a glimpse of UK!!emm...pukol 5 gitu kitorang(dayang,aku,sal,zue n wan) tunggu akak2 dtg jemput kat stesen ukm sane tu..ish2,sejok hati masok kreta kak shida..malam tu after solat jemaah maghrib,kitorang dok taaruf dgn org2 yg menyertai program ini...org x berapa ramai pon...budak KY adela dalam 15 org kot..budak INTEC 4 org je..n tambah akak2 adela nak 27 gitu kat rumah tu..tym taaruf ni bez..dr ctu aku kenal kak nik nur,kak zai,kak fiza,kak aisyah,kak ainun,kak shida,kak ai,kak mas n sape lagi ek??rase nye itu jela akak2 yg handle program ni..seronok jugak program ni,dpt jemaah,makan talam,pastu x terkongkong sgt dgn skop usrah..pengisian jiwa dlm bentuk yg berlainan org kate...emm,harap jiwaku terisi..malam tu terpaksa tidur bersempit-sempitan...hek3!!bez..di situlah terbina nya ukhwah yg insyaALLAH akan selalui dibajai..utk pengetahuan semua,kitorang langsung x bayar pape pon,akak2 yg belanja sume nye..terima kasih ye akak2 sume..huk3!!moga diberkatiNYA..


9hb Feb
pagi tu kitorang tgk video2 akak2 yg pernah ade pengalaman belajar di UK o AUS..seronok tengok..sgt teruja!!memang dlm hati x putus2 berharap dgn ALLAH agar dikabulkan impian untuk melangkah jua ke kota LONDON..insyaALLAH..pastu dlm kol 11 gitu kitorang berangkat g Bukit Cerakah!!alhamdulillah sampai kat sane mcm2 kitorang hayati...dgn buminya yg menghijau,haiwan2 yg jarang dilihat mcm burung unta kuda sume tu kitorang nampak kat sane...yela,bukan selalu tgk kan??hehe~pastu men game yg dianjurkan oleh kak mas yg bermata coklat..heheh..selalu giler aku puji mata die..naik malu die..canteq!!solat plak kat masjiid negeri..dekat je dr bukit cerakah...pastu makan kat sane jugak..makan talam lagi!!bez sangat...kol3 kitorang dah bersalam-salaman nak berpisah...harap ALLAH aturkan kembali jodoh kami utk masa yg akan dtg...amin...ade crite lagi untuk tarikh ini...tp rasenye panjang sgt...later aku critekan..insyaALLAH..


10hb Feb
kak aien g anta aku n dayang sampai pudu..malam 9hb tu aku n dayang bermalam kat rumah kak nik..kak aien ni salah seorang penyewa rumah itu..emm,rumah itulah terletaknya pemulaan ukhwah kami..seronok sembang ngan kak aien ni..byk info!!thanx kak aien sebab susah2 anta kitorang sampai pudu...actually die nak anta sampai kolej tp sebelum itu die nak kitorang same2 g kenduri kahwin dulu baru die nak anta kebetulan die pon nak balik upsi..kak aien study kat upsi..tp,disebabkan xnak g kenduri kahwin die bagi lagi pilihan untuk hantarkan kami g pudu..emm,baek sungguh hatinya..jadi itulah pilihan kami...yela,xkanla nak g kenduri kahwin gune tshirt kot..x bawak pon baju kurung...huhu~tp klo bawak pon xnak jugak pegi..malu le...hek3!!alhamdulillah sampai kolej pukol3 petang...


kudoakan agar pertemuan ini tidak terhenti begini sahaja..sempat ku bermuhasabah dlm diri..apa2 pon bakti seseorang itu..sumenye datang dari ALLAH AR-RAHMAN..huhu~

2 pEsAnAN:

Fiqry said...

susah duk kl? hoho... aku dh bertahun duk kl

aKmA said...

hak3!!a'ah susah bagi aku ler..ko lain la..mmg tggl cni..di mana aku berpijak di kuching jugak aku menjunjung~kui3!!