Saturday, April 12, 2008

meninta lagi..


salam..

kumeninta lagi hari ni..meninta??entah ade ke x word tu dlm BM..lantakla..pahamkan maksudnye??xperlu la diulas lagi maksudnye kot..heheh..fahamilah dari hati word meninta itu bukan melalui kamus ataupun berdiskusi dgn rakan2 wujud ke x word meninta ni..haha!!apekah aku??sudehla merepek~

emm..melepak lagi kat bilik..hehe!!Ajah bantu aku further mechanics..huhu!!arap2 ALLAH permudahkan urusan kami untuk exam further applied selasa ni..cuak gak sbenarnye..aku x dpt target sgt mechanics, stat pon kurang yakin gak..aduhai!!semalam dinner minum air purple..sukenye aku!!haha..nk tgkp gambar letak kat blog tp aku ni bukan selalu dgn phone..phone terbiar terbuang di chalet..aduh, nk tgkp pic air purple smlm..makcik ni bukan nk ckp pon dinner minum air purple, menu makan je tertulis..aku nk request la kat sc food letak menu air sekali lepas ni bley x??baru best..hehe..

*edited*
*alkisah,aku dah tgok menu makan hari2..ade rupenye die letak air ape..dush!!*

balik ke peringatan hari ni..korang rasela kan, ade ke x manusia kat dunia ni, eh xyah ambek contoh jaoh sgt la..katakanla kite sendiri la, klo brg tu kite punye pastu bagi org len pinjam..tym die pinjam tu, kite beli plak brg tu..beli tu, bukan mintak balik pon..beli barang sendiri punye!!mcm mane tu??dahle beli tu, kite kasi jumlah duit yg kaw2 byknye..rasenye kite sanggup x buat jual beli jenis begitu??dah brg sendiri, buat ape la nk beli kan??ambek jela, ye dak??huhu..


namun...DIA tidak begitu...


Firman ALLAH:
'Sesungguhnya ALLAH membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan ALLAH; sehingga mereka membunuh atau terbunuh, (sebagai) janji yang benar dari ALLAH di dalam Taurat, Injil dan Al-Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya selain ALLAH? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang agung..'
-Surah At-Taubah ayat 111-


lihatlah betapa Maha Pemurahnya ALLAH.. diri kite ni dah milik die..tapi nk berurusan jugak dlm jual beli yg menguntungkan diri kite sendiri..syurga, kemenangan teragung..Subhanallah..


wallahu'alam..

0 pEsAnAN: