Sunday, August 24, 2008

TAJUK??TAKDE TAJUK JE~



Salam to all,


Dear readers, I really miss blogging!!! And I believe, you must be missing my writing too, right??hahhaha..sorry for not updating you, my dearest diary..I’ve been quite busy lately..a very chronic busyness (sekati grammar yer~)..

Tapi, disebabkan rindu yang melampau untuk menulis, jadi saya update hari ini!!readers, jangan gembira sangat ye dengan kemunculan ini..hahahhaah!!

Rumah kembali sunyi..seminggu diorang kakak dan adik cuti..emm, my kakaks dua2 cikgu, jadi disebabkan cuti, diorang balik la ke rumah..kakak first mengajar kat kanowit dan adik saya form 2 tu pon ikut dia pegi skool itu..kakak second ikut suami die la mengajar di serian..jadi, time cuti je boleh kumpul2 dan jalan2..hu2!!esok kelas dah bermula, jadi diorang balik ke sarang memasing..=(

Alhamdulillah urusan saya pada minggu ini dipermudahkan ALLAH..many thanks to my TRUE love, ALLAH..

Tapi kan, sebenarnya saya tak tahu nak update ape sekarang ni..huhu!!nak cerita pasal seminggu dengan kecuakan dan ketakutan macam malaz pulak nak recall balik saat2 cemas itu..tapi kusyukuri, ALLAH telah kurniakan nikmat kesabaran yang terlalu tinggi buat hambaNya ini..insyaALLAH..

Adakah kita pon striving gile2 nak masok syurga sebenarnya seperti mana preparation kita nak masuk universiti dan nak lepas requirement sponsor??saya pon macam kurang nak muhasabah benda2 gini sebelum ni..alhamdulillah ALLAH bagi saya jalan untuk melalui apa yang telah saya lalui..dan insyaALLAH inilah bekalan buat saya untuk sentiasa beringat..Thanks to ALLAH..

Jadi dalam study, don’t forget ALLAH..ingat ALLAH ketika senang jugak, jangan masa susah aje..insyaALLAH ALLAH pon ingat kite ketika berhadapan dengan saat2 getir..
Dan benda2 gini kalau dimuhasabah balik, boleh jadi pengajaran untuk diri sendiri dan sahabat2 sekalian..bayangkanlah kalau kita risau giler2 dengan amal kita yang kurang nak beramal, mungkin hari2 kita dilanda kecuakan..

Amalku, amalku..imanku, imanku..terfikirkah kita ni kan pasal benda2 macam ni??huhu~tapi itulah, ALLAH tahu apa yang mampu untuk hamba2Nya..kalaulah amal itu dikira ketika di tikar sembahyang dan masjid, baca Al-QURAN, puasa dan ibadat khusus yang laen aje, mungkin sangat payah bagi kta yang sangat lemah ini..alhamdulillah, semua yang kita lakukan dalam sehari-hari adalah ibadah jika diniatkan kerana ALLAH dan menuju kebaikan..InsyaALLAH..

Okeylah, sampai sini je setakat ni..lepas ni, tak tahu la pulak nak update bila..hu2!!tolong2, ade sesape yang nak tolong update??hehehehe..alamak!!poll sebelah ini menunjukkan saya menang untuk kahwin awal..aduih!!ini tidak adil!!tapi kan, kak reym cakap orang kahwin awal mesti orang yang hot2 je..emm, kalau saya kahwin awal??saya hot ke??hahahha..KIV ajela..=)

TATA..


3 pEsAnAN:

Anonymous said...

its good to know about it? where did you get that information?

Anonymous said...

Interesting topics could give you more visitors to your site. So Keep up the good work.

Anonymous said...

i'm also into those things. care to give some advice?