Sunday, October 26, 2008

gadis sarawak

~saya gadis sarawak!!huhu, rindu rinaaa..=(~

salam2..

entah kenape tetibe nak buat entri ni..ajakan dari 'syu***' kot..owh, biarlah rahsia..teringat kat kampung halaman..ececeh..memang gadis sarawak!!=)..enjoy the songs and pictures~


Gadis Sarawak - Hasnol


Damai
Sedamai bumi tercinta
Indah
Seindah wajahmu tersenyum
Tenang dihembus nan bayu

Pertama kali kuhampir
Di bumimu yang permai dengan senyum terukir
Wajah-wajah seindah bunga yang mekar
Menghias kotamu bagai dalam taman nirwana

Begitu ayu wajahmu
Dalam air terbayang kini satu persatu
Jari-jari halusmu lemah gemalai
Siapa melihat kan terbuai

Senyum...
Senyumlah buatku tetamu yang baru
Biarlah kemesraan kini kan berpadu

Ingin Rasanya kubawa pulang bersama-sama
Sayangnya bagaikan jinak merpati
Makin kuhampiri makin kau ketepi

Gadis gadis Sarawak
Oh yeah
Oh Si Manis Sarawak
Oh yeah
Kini hati terpikat

Budaya tetap disanjung
Begitulah resamnya dari dulu menurun
Biar zaman berubah namun ternyata
Kau tetap menjaga dengan penuh rasa bangganya

Rindunya bukan kepalang
Terpesona padamu gadis Bumi Kenyalang
Hingga kini menjadi satu igauan
Dalam lena wajahmu kuterpandang



~my town..not yours!!hahah~

teringat ketika misi mencari kim ketika group bakti kenyalang bersiar2 di bandar kuching dahulu..dikatanya dia berada dekat dengan Hotel HILTON..penat pusing2 cari, rupanya jauh dari hotel itu!!maen tengok menara tinggi aje puan kim ni..harus saya pengsan ulang alik mencari..puan kim, hilang sekilo tau berat saya masa tu!!ganti balek!!kui3~bangunan kaler putih tuh la Hotel HILTON..


~made in sarawak..a place like no other!!~

owh, saya sangat suke pergi sini dari dulu lagi..memang bajet bukan orang sarawak , macam pelancong dari semenanjung lagaknya ketika menyinggah..kui3!!pernah makcik kedai kraftangan di sini berkomunikasi denganku dalam bahasa semenanjung...maka itu, saya layan ajelah..hahah!!



Bold~muzium cina~

walaupun muzium ini letaknya dekat saja dengan rumah beta, untuk jangkamasa 21 tahun hidup di sana, tidak pernah rasanya menjejakkan kaki kedalamnya even sekalipon..memang terbuang..bosanlah pergi muzium..hehe~harus untuk sesiapa yang mahu ke kuching, jangan ajak saya bawak kalian pergi muzium..ha3!!sangat jahat~

berbalik kepada lagu di atas, adakah kena lirik lagunya dengan saya??owh, si MANIS sarawak??macam tau2 aje saya manis..hahahha!!ah, malu lah bace lirik lagu ni!!memang kene dengan saya..wah, malu2!!=)..

=)..blushing~


4 pEsAnAN:

Quyah! said...

nyanyi la sikit...
lepas tu letak dkt music box...

aKmA said...

hahha!!

gilos ar ko quiyah...xmahu2, malu!!
nanti datuk K suka aku..takotttt!!
kesian kakak kim..byk madu!!oppzzz~

gosip!!

StaindLee said...

erkk.. kema mesti ko rinduk ngn Kch nak?? huhu.. x lmk gikku balt Kch... mok pesan laksa S'wak x? heh2..nasib ko x mdh ko Putri Santubong tek.. wahaha..

aKmA said...

staind!!huhu~

laksa sarawak??owh3, aku makan mee jawa jak..laksa x best ok..kui3~

eh2, mun ko madah aku putri santubong pon boleh..xkan nak ngakuk dirik kedak puteri nak??he~

wah,kimsalam kuching!!=(..
g skul, kimsalam skul juak..he~