Friday, February 20, 2009

bukan rahsia cuma belum sampai waktunya

The Source of Peace

[Pejabat Setiausaha SOP]
20hb Februari 2009
25 Safar 1430H


Mungkin bagi pengunjung yang lain, tidaklah menjadi apa-apa kejutan akan hal ini kerana mereka adalah ahli YG SOP. Dan bagi pihak yang lain pula, mungkin ada yang tertanya-tanya The Source of Peace itu apa sebenarnya. Saya tiru-letak kembali ayat salah seorang moderater yahoogroup ini.


"Assalamualaikum. Semoga ukhuwah yang terbina di Kolej Yayasan UEM tidak akan putus, Moga group ini dapat menjadi medan kita bertukar pendapat, ilmu dan pengalaman. Tujuan group ini dibina adalah bagi membincangkan tentang rangka kerja kita untuk membantu program dakwah Islamiyah adik-adik kita di KYUEM, agar sedikit sebanyak dapat membantu mereka menghadapi cabaran di luar negara, serta bertukar pengalaman bersama-sama juniors di KYUEM."


InsyaALLAH, itulah sedikit sebanyak diskripsi yahoogroup The Source Of Peace ini. Untuk tika ini, perancangan masih giat dibincangkan bagi menjamin kelancaran aktiviti-aktiviti ketika cuti musim panas nanti. Semoga perjuangan ini akan terus thabat dan redha dariNya sahajalah yang diingini oleh ahli SOP semuanya. Adik-adik KYUEM sekalian, tunggu kemunculan kami ya! InsyaALLAH.

Untuk aktiviti pertama kami, yang rasanya kecil tapi bererti akan menyusul ketika NISE yang akan berlangsung Sabtu ini, 21hb Februari 2009 di University of Leeds (universiti idaman cik rumah dahulu..huhu). Mohon kepada yang berkesempatan, moleklah berkunjung ke Gerai SOP nanti. Nampak sahaja kelibat Saudari Fatin Nabihah and the Gang di kawasan gerai-gerai esok, itulah gerai SOP! =)

Jualan kami untuk esok hari:
  • karipap
  • kuih sagu
  • kuih bakar
  • apple cobler
  • koktail
  • tart kecil
  • tart besar

Buat mereka yang berkesempatan, cubalah rasa ya! Setidak-tidaknya, mohon heboh kepada sahabat-sahabat muslimat yang lain sekiranya tidak berkesempatan. Bagi peserta nasyid pula, jangan lepaskan peluang ini! Berkunjunglah ke gerai kami itu.

InsyaALLAH penanda buku hadis akan disebar-sebarkan kepada pengunjung gerai SOP nanti! Penanda buku tersebut adalah hak cipta terpelihara ahli SOP sendiri. Alhamdulillah, SOP punya nadi penggerak yang mantap-mantap belaka contohnya nadi NISE ini. Silap tidak menghantar wakil SOP untuk berentap ketika nasyid tersebut. Hehe. Maka, jangan ketinggalan untuk mengunjunginya. Rugi kalau tak menyinggah tau! =)

Buat mereka yang telah berusaha dalam memastikan kelancaran aktiviti sulung ini, terima kasih kami ucapkan. Semoga usaha ini walaupun tidak seberapa namun insyaALLAH punya nilai di sisi Illahi. Sama-sama muhasabah dan ikhlas. Eksklusif buat Fatin and the Gang, berjuallah dengan penuh kasih sayang! Kalian mampu mengubahnya. Salam perjuangan dari ahli yang jauh ini. Senyum usah dilupa!


Jazakallah hu Khairan Kathira.


Norakma Dinen
SU SOP 09/10


0 pEsAnAN: