Tuesday, March 10, 2009

cengkerik..eeee!!

ini cengkerik yang dah digorengkan


entahlah, tetiba macam nak cerita pasal cengkerik..ewww!!huhu..sejarah cengkerik goreng sangat dekat denganku..ish3, tidak dapat kulupakan saat makan cengkerik ini..huwaaaa!!bagaimana ceritanya biarlah menjadi rahsia peribadi sampai bila-bila..bagi yang nak tahu jugak, adeyh teruslah bertanya kepada diriku..hoho!!taklah, itu pon kalau saya terbukak hati nak cerita..hihi!!

tapi secara jelasnya, saya memang geli bile mengenangkan kisah cengkerik dan saya..huhu..inilah hadiah hari jadi saya yang saya akan ingat sampai bila-bila...watak terlibat dalam cerita ini adalah dirahsiakan..heheh~tapi, takdelah teruk sangat rasa cengkerik goreng..ok ajolah mase telan tu..huhu!!redho ajolah..

cengkerik goreng dan saya mungkin tidak dapat dipisahkan lagi kerana sudah berada di dalam ruh dan jasad ini..emm, saya akur..

akma~

3 pEsAnAN:

Musafir Kelana said...

Uhuh...Kak Akma, ko mmg makan cengkerik goreng ke? Ulat mulung/ulat sagu makan ke idak?

Hua3...

Tak digalakkan makan benda2 pelik ni kata sesetengah ulama'...bertentangan dengan akhlak sebagai Muslim...tapi itu sekadar pendapat ajela...

Makan cengkerik...huhuhu...dapat byk protein kot eh? Org Thailand kata ade byk protein...

Anonymous said...

selaku yg terlibat dalam 'program harijadi bersama cengkerik'... ooops! saya minta maaf.

tapi memori itu indah kan.?

aKmA said...

to pali
aku xtau la pali ade protein ke idok. ni kes masa ICAN tahun lepas.tapi aku mmg makan lah dengan curious nye.Memang takkan makan pon. makanan exotic (betol ke eja?) pon aku tak makan..huhu..terbuang2~


to novaadila
heheh, tak mengapa novaadila. dengan memori cengkerik itulah saya mengenali diri saya sekarang walaupun xde lah berapa kenal lagi dengan diri ini.

memori memang sentiasa indah.boleh berlinang airmata andai kerap dikenang.(cukup puitis tak?hehe)

terima kasih cengkerik!!=)