Friday, May 15, 2009

terharu dengan goodluck

continuity

dense set

subsequence

intermediate value theorem

Bolzano Wierestrass theorem


emm, mampuslah saya!!banyaknya nak kena pandai proof..fuh3~


atas sindrom nak menghafal proof nih[susah betul nak faham jalan proof nye, peliks semuanya], saya update kejap..kejap je.

hairan, selepas cuti musim bunga tempoh hari, kebanyakan tutorial, tiada2 yang datang..kadang-kadang berdua dengan En.Goodall [kerap kali seorang sahaja ke kelas stats..]..diorang nih memang terer or memang tak nak ke tutorial pon saya tak tahu..

tadi, terharu bangat. Robinson, terpaksa mengundur diri awal dari tutorial applied pagi tadi. Tinggallah Nancy dan saya seorang. Robinson dan Nancy adalah tutor applied saya. Diorang memang sangat helpful, sebab tu saya suke ke kelas nih. Dan juga semangat nak buat applied..huhu~

apa yang membuat saya terharu??ucapan dari Robinson.

"Norakma, good luck for the exams nextweek.." sambil melambai tangan dan berlalu pergi.

entah, saya terharu.Tadi pon Christine [bukan christine kat bawah nih!], pon saya terharu jugak tatkala beliau berlalu sambil mengucapkan selamat maju jaya kepada kami sekuliah. Beliau ialah guru applied saya di kuliah. Semangat dia saya sangat kagum. Bersungguh-sungguh sekali. Saya gemarlah~

En. Goodall pon sama.

"Just email me if you have any problems.." Sambil memberi kertas soalan dan jawapan sekali kepadaku untuk dipinjamkan. Terharu. Beliau pon siap cakap lagi, tak payah risau sangat pasal statistik, kamu tetap akan lulus. [Hint2 die tolong saya..adeyh!]

Kadang-kadang sedih sebab mereka2 nih sangat bersemangat nak ajar, tapi saya macam banyak main jugaks, cumanya saya tak berani nak ponteng kelas kalau takde alasan kukuh..niat tu ada juga, 'ala, mesti aku sorang2 kat kelas lagi hari ni..malaznye nak pergi~'..bisikan syaitan nih selalu sangat..tapi tersedar kembali, tak boleh ponteng walaupun main2 itu masih ada..huhu~

akhir kata, korang pon ucaplah goodluck sama macam mereka nih..hehe~

ok, habes~

1 pEsAnAN:

NSAM said...

Bittaufiq wannajah..kalau nk minta lauk semangkuk kami boleh hulurkan..huhu