Tuesday, January 12, 2010

HIDUP INI



Alhamdulillah selesai menjawab linear Algebra pagi tadi. Banyak soalan yang mirip soalan tahun-tahun lepas. Tapi banyak jugak yang hamba tak ingat. Biasalah manusia ni, lupanya banyak. :P

Minggu ni Nurina dah mula bersekolah tapi masuk Taska dulu la. Entah Taska apa, tapi kalau anak saya nanti, haruslah saya masukkan dia ke PASTI. Itu impian saya. Semoga ALLAH bukakan hati anak-anak saya untuk bersekolah di sana. Aish, anak-anakku, ikut kata ibu tau! (eh, macam dah ada anak pulak cakap begini. Adoi!)

Tapi itu impian. Tidak mengapalah kan? Perlu ada rancangan untuk masa hadapan. Selebihnya kita serah pada ALLAH untuk menjayakan atau 'memusnahkan' dengan menggantikan impian saya dengan sesuatu yang lebih baik, InsyaALLAH.

Awal-awal lagi Nurina pun sudah mula tunjuk perangai. Bukan calang-calang nak bekal KFC ke Taska. Hai, budak-budak ni, manja sangat! Entah apa entah cerita. Tidak berkesempatan untuk menghubungi keluarga di sana. Ini pun dapat berita dari kakak melalui perbualan di yahoo messenger. Nurina, nurina.

Sudah besar rupanya anak buah saya ni. Saya pun dah berusia 23 Tahun. MasyaALLAH, cepatnya masa berlalu. Syukur ALLAH panjangkan usia saya ke jangka ini. Sekiranya tidak, saya pon tidak tahu bekal apa untuk di bawa ke sana. Sekarang pun, masih terkapai-kapai mencari bekal. ALLAH, bantulah.

Untuk usia yang semakin matang ini, soal jodoh, soal mati, soal anak-anak, soal keluarga sering menyinggah ke fikiran. Mungkin tidak sempat pon bertemu jodoh, ALLAH dah tarik nyawa saya. Mungkin tak sempat pun punya anak, ALLAH tarik kebahagiaan saya, ALLAH tarik nyawa saya. Memang hidup ini pun sudah satu ujian. ALLAH, beratnya.

ALLAH hanya kau yang mengetahui. Pimpinlah hati-hati kami untuk lebih dekat denganMu.


akma




0 pEsAnAN: