Tuesday, April 27, 2010

Benci Jadi Sayang




Wall post Kak Neri sangat membuatku tertanya-tanya apakah yang berlaku di sebalik kenyataan beliau?Kenapa Kak Neri berkata-kata begitu secara tiba-tiba..Semalam elok sahaja kami jumpa sewaktu menyambut hari lahir Atykah di rumah Kak Linda, mami usrah kami..huhu~

Tapi, kalau diikutkan, betul kata Kak Neri tu..senang jumpa orang yang begitu..kadang-kadang diri sendiri pon mungkin tergolong tanpa sedar..T_T

Terutamanya yang bergelar pemimpin..Memang akan sering diuji dengan ragam manusia yang pelbagai..Saya akui, memegang amanah selaku Ketua HELWA Queens Malay Club sangatlah tidak sesuai di pundakku..Saya bukannya mempunyai ciri-ciri Ketua HELWA yang sebenar..kalau nak letak senarai ciri tu, Allah, banyak tak dipangkah kalau saya! Memang ramai lagi yang lagi layak.

Biarlah orang nak cakap apa pon..Saya dah malas nak layan..Suka atau tidak, biarlah mereka..saya pon tak faham macam mana nak memahami orang-orang begini..Kalau tidak suka sekalipun, keep that to yourself..Pray to ALLAH, pohon rasa cinta pada orang yang kita tak suka tu..kan lebih baik, kan, kan?:)

Memang kita takkan dapat puaskan hati semua orang..Saya dah banyak kali kena macam ni Kak Neri, dan selama itulah saya serah pada ALLAH untuk adili..Bukan ALLAH tak tahu derita hati kita (oppps, jantung bukan hati!)..Allah kan Pemilik hati hamba-hambaNya..:)

Sesungguhnya, kadang-kadang saya penat membawa watak saya di penjara dunia ini..Tapi bila mengenangkan terlalu banyak insan-insan istimewa di sekeliling saya, saya bersyukur ALLAH pertemukan saya dengan mereka terutamanya familiku..lantas kulupakan mana-mana insan yang membenci..

Ya Allah, bantulah aku untuk menghargai mereka...:)



0 pEsAnAN: