Friday, June 04, 2010

Saya dan Kehilangan






buku-buku


Sudah 4 hari exam berlalu..tapi tak terkol lagi mira..sori deyh, saya banyak tengok cerita melayu petang2 sambil makan cucoq(exaggerate ja) lantas terlepas waktu malaysia..tak best sembang pagi, tak boleh gelak(sebab konfirm akan gelak..haha), rezeki tak masuk..hehe

alhamdulillah, 2 hari ja bank card baru dah saya siap dah..yeay!!lantasnya terus ke city centre petang tadi..hehe..mengidam nak beli buku yang ku usha 2 hari lepas ketika berniat untuk membuat bank card baru di city, tersinggah di kedai buku buang2 masa..buku tersebut ialah:

How To Win Friends and Influence People..

Isi buku pon mantap..kalau boleh nak ja berdiri sejam kat kedai buku hari tu..diorang tak kisah pon baca gitu ja tanpa beli-beli..hehe..tapi kan, tapi kan..end up hari ni beli buku lain lah pulak..hehe..entah macam nak memiliki satu buku ini:

Men From Mars, Women From Venus..

Nak beli dua-dua buku macam banyak sangat dan takut akan tak baca..emm, teringat buku ATN saya yang tak tahu siapa baca..sedihhh..kenapalah daku ini pelupa sangat dan tersangat cuai??umum kat facebook pon sudah, umum kat anjungmuslimat pon sudah..adeyh..teringat lagi pesananku kepada si peminjam untuk jaga buku elok-elok(ke saya misplaced ek?)..buku ajah men from mars ni pon saya tak ingat jugak siapa baca(sebab saya pinjam tahun lepas)..terpaksalah ganti kalau tak jumpa-jumpa ni..T_T

kadang-kadang rasa nak nangis ja dengan diri sendiri..cuai, pelupa, semualah..Saya tahu saya boleh ja nak beli lain buku-buku ni, tapi tetap tak sama dengan yang lama kan, kan?emm, redha jelah..Allah nak bagi yang lebih baik mungkin..akma, janganlah sedih2..:)


Memahami berlainan jantina juga keperluan..
hah, jam di sebelah tu pun ada kisahnya..
Bapakku, kamek dah beli jam kitak! :)


Selepas balik semula ke UK tahun lepas, bila entah sembang dengan emak, emak cakap jam IRELAND bapak hilang..hilang di tempat wudhu' masjid katanya..saya bagi jam IRELAND tu kat bapak saya sebab dia memang suka pakai jam(eh apakah?) tahun lepas waktu balik malaysia..tapi jam tu murah ja, GBP5..tapi bapak hargai sangat-sangat walaupun dia tak cakap..terharu saya bila dia pakai terus jam tersebut selepas menerima pemberianku itu..saya pula yang sedih sebab bagi yang murah kat bapak..lelaki memang tak banyak cakap, tapi mereka memang sangat hargai sebenarnya..

sedih pula saya dengar cerita emak, jadi saya pon berazam nak beli baru untuk bapak..jeng jeng jeng!dapat dah satu..puas saya mencari jam ini sebab pergi balik ke kedai jam itu beberapa bulan yang lepas takde pulak dah..tapi saya tetap merisik kedai itu kot-kot dah ada setiap kali ke city(owh takdelah setiap kali, cuma selalunya begitulah)..alhamdulillah, 2 hari lepas ketika saya melawat kembali kedai tu, wah gembira rasa di hati sebab banyak gila jam tu di situ..tapi tak dapat beli lagi sebab takde cash due to hilangnya bank cardku..:(

alhamdulillah, hari ni dapat juga beli..sempat rembat untuk diri sendiri juga satu since harga dia 2 for GBP10..hehe..lama dah tak pakai jam kott..sejak hilang(tengok hilang lagi, kan?) sewaktu di tingkatan 5 dulu, saya dah tak pakai jam sampai lah sekarang..

ikut genetik kot daku ini..bapak pon selalu hilangkan barang-barang dia..lol

ok bye.



0 pEsAnAN: