Wednesday, February 09, 2011

Langit cerah semula


Lagu di bawah sangat memberi makna kepada diri saya. Tetapi sebagai hamba ALLAH kita kena sedar setiap ujian tidak menjadikan seseorang itu lemah, tetapi semakin kuat! Dan disebalik ujian itu, Allah juga sedang menguji kesabaran dan sejauh mana manusia itu bersyukur.

Sangat banyak nikmat di dunia ini yang patut kita syukuri. Jangan kerana satu perkara yang Allah tak izinkan untuk kita menikmatinya padahal kita nak sangat, kita sudah hilang arah. Bersyukurlah, walaupun sekecil-kecil perkara.

Dan (ingatlah) tatakala Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras"
[Surah Ibrahim ayat 7]

Beriman dengan ayat ini, saya teruskan usaha untuk mencari jalan penyelesaian atas kekusutan yang saya terima beberapa hari lalu. Akma, bersyukurlah Allah akan tambah nikmatNya! Ayat ini berlegar-legar di kepala, dan diimani di hati.

Segala puji bagi Allah, walau dia tarik nikmat yang saya nak sangat tu, tapi Dia tak biarkan saya terkontang-kanting mencari jalan pulang. Dan sejujurnya saya sangat gembira kerana setelah itu Allah berikan sesuatu yang lebih baik dan ucapan syukur itulah zikir yang terbaik memujiNya.

Saya tidak berhasrat untuk berkongsi sepenuhnya di dalam entri ini, namun cukuplah saya sedang merasakan Allah menambah nikmat kesyukuran tersebut. :)



Biru langit.. :)



0 pEsAnAN: