Thursday, March 31, 2011

Pesanan Seorang Kakak

Terbaca komen blog saya lepas-lepas.Ada pahit,ada manis,tapi semuanya kenangan.Dan pabila membaca komen seorang kakak ni,terasa masa semakin laju meninggalkanku.Sekarang kakak itu sudah menjadi ibu dan saya pasti seorang ibu yang sangattt baik.Rindu nak cakap-cakap dengan Kak Zaff.:)

Oh inilah pesanan beliau kepada saya.Mungkin apply pada semua juga.Selamat mendalami.:)


Salam akma..

selamat bermujahadah dalam perjalanan bertemu cinta hakiki. =) Sibukkan diri mempersiapkan diri insyaAllah. Maka apabila diri disibukkan, perasaan dikekang. Yes...mempersiapkan diri lebih penting daripada mencari.

Pencarian akan dibantu dan berakhir apabila diri sudah bersedia. Allah tidak bebankan kita dengan sesuautu yang kita tidak mampu bukan? Sediakan diri sebagai muslimat, sebagai anak, sebagai sahabat, sebagai kakak kerana seorang isteri dan seorang ibu adalah gabungan hebat peranan-peranan di atas. Seorang sahabat yang baik, seorang anak kepada keluarga mertuanya, seorang kakak kepada adik iparnya. Kukuhkan dulu peranan sekarang. Kerana peranan-peranan ini membantu untuk mempersiapkan diri buat masa depan.

Banyak pula celotehnya, kesimpulannya, selamat menelusuri takdir kehidupan kamu. =)

Yang halal dan terbaik buatmu sedang menunggu...cuma persiapkan diri. Andai tidak disini, di syurga kelak. InsyaAllah


InsyaAllah kak zaff.:)

0 pEsAnAN: