Sunday, August 19, 2007

terguris hatiku..

salam...saja nak ckp perkara yg mungkin kite sumer tahu tp buat2 x tahu...perihal menjaga hati sesama insan..mungkin kite x sedar..ape yg kite cakapkan, lakukan, o yg plg obvious ialah ape yg kite guraukan kadang2 boleh menyinggung hati seseorang..yelah, kite ni kan manusia..mane la nak bace hati orgkan??

tp kite ade akal ALLAH S.W.T bg...kite mampu berfikir mane satu yg baik mane satu yg buruk..dah memang jd fitrah manusia tahu sume tu...tp, nape kite still x bley nak bataskan gurauan kite??xde lg ke lawak2 yg mampu kite sharekan??naper still nak bg gurauan yg bley guriskan hati rakan mostly..fikirlah..

bg aku klo gurauan tu mengguriskan hati aku, apa yg mampu aku buat ialah senyum..aku honestly x pandai nak buat muka marah ke, buat muka mengejek ke..pape jela..sebab kat cni, aku nak jage hati die..aku xnak klo aku buat muka camtu, hati die pon terguris samer..aku xtau nanti die maafkan ke x salah aku..wallahualam..bahaya klo kite buat salah sesama insan ni..biarlah hati aku terhiris ke ape ke..janji aku sedia sedaya upaya nak jaga hati rakan..hu~~

jadi kat cni wahai kawan2ku and aku sendiri..jagela hubungan kite sesama insan..peliharalah hati kite supaya kite juga dpt pelihara sikap and akhlak kite..be alert with our words!!dgn ade nye aqidah yg btol, akhlak jd baik and peribadi pon mulia..insyaALLAH..

0 pEsAnAN: