Friday, January 11, 2008

kisah-kisah lame...

ehem3!!menarik title aku ni..ni nak kestau sket percintaan lame2 aku dulu...percayela aku tipu je!!kuang3~xdela,juz nak kongsi cite zaman kecik2 aku..wah rindu plak!!skang ni dah meningkat tue...hek3!!

kisah pertama

bagi aku cite ni memang xdapat nak lupela..ingat lagu ct tu ingat cite ni...tym tu tgh popular dgn lagu ct yg btol2 meletop pom3!!WAJAH KEKASIH..xtau thn bile tp kire2 4 o 5 tahun dulu la..xpon tahun kebelakang lagi..punyela syahdu lagu ni...asyik2 lagu ni je kedengaran di cuping telingaku..dipendekkan cite..aku terdengarlah suare sayup2 kazenku mendendangkan lagu ni..susah payah tol nyanyikan lagu wajah ni hah...itu aku x kesah lagi...tp,yg menjadi alkisahnye bley plak ade name MALAYSIA kat lagu yg die nyanyi tu..ya ampon!!aku memang tergelak besar la...aku taula die memang slalu skati je nyanyi..semue lagu die hentam,tunggang tebalik lirik tp xpenah pon aku denga ade MALAYSIA dlm lagu kehentaman die tu!!ampeh punye kazen..bile aku tanye kenape bley MALAYSIA,die slambe giler jawab,'alah,asalkan x out of tune!!'-tp dlm bahasa kami ler- kepala hotak le..tune out,lirik pon out daaa...

kisah dua

tym ni umo aku baru mencecah 4 o 5 tahun camtu..suke men masak2 tau dgn kazen aku..zaman power rangers!!aku sgt suke cite power rangers tym tu..akulah penyelamat kaler kuning,eh2 ke pink??adui,x ingat lagi...lantakla..satu hari tu aku n kazen aku ni p la men kat luar rumah tu hah..pastu kitorang buat2la berlakon jadi org snanjong...ckp snanjong~yela kami kan anak jati sarawak...ckp sarawak first class,ckp snanjong jatoh paling bwh daa..hek3!!n inilah dialog kitorang paling diingat oleh kami termasok org2 yg mendengarnya tym tu...

'eh2 jangan maen kat jeraya,nanti asuk kepong!!'

sape paham dialog tu ckp kat aku??hak3~~kazen aku yg len yg tgh tgk drama kitorang tu xdpt tahan gelak,yelah tau la die tau sket2 ckp snanjong..kami mane tahu..umo pon baru 4 thn!!nak gelakkan org..sampai skrg asyik menyindir kami...hua3!!immune sudeh~~


kisah ketiga

dulu,aku paling x ske dgn kakak aku...die dulu skul sains kuching,sbp..aku pon kat ctu gak tp tym aku masok form 1 die dah keluar dah...die tgh tunggu result spm kat rumah..tp ni cite mase aku blom masok skul tu lagi..baru darjah 4 kot..ke 3??x ingat jugak..ape da bakal cikgu math ni..huk3!!
aku memang alergi giler klo tgk muke die..nasib baek la die dudok asrama klo x ari2 kitorang gadoh!!nak dijadikan cite,tym tu die balik ujong minggu..ampeh tol!!aku memang x ske..xtau la nape aku tym tu benci sgt kat kakak aku..memang x tegor pon kitorang..aku salu ckp gini dgn kasarnye kat die,'ko balik la...benci tol tgk muke ko ni!!'-sekali lagi dlm bahasa kami le-
die pon dah x tahan dah..die hentam aku,aku tarik rambut die dgn sekuat hati ni..YA ALLAH!!ape jadi dgn kami la..lepas tu due2 menangis..aku xtau mcm mane bley terlerai pergadohan tu..sebelom gadoh tu bley lagi tahan,jeling2 je..tp xtau nape ari tu terus terkam daa..jahat kan aku dulu??huk3!!
tapi sekarang kitorang dah baek dah..bley gurau2..die salu bagi duit poket..belikan aku laptop lagi!!ampeh nye kitorang dulu...hahahah!!kenapela zaman kanak2 ku begitu??jawab2!!kah3~


dahla..aku penat nak taip dah..pengajaran di sini ialah....

dari kisah pertama:klo nak nyanyi bawak lirik skali..

dari kisah dua:klo tak tau belakon dlm bhs snanjong,belakon je gune bhs sendiri!!hak3!!

dari kisah ketiga:lepas kelahi jgn nangis..nampak sgt x kuat!!kuang3!!

0 pEsAnAN: