Thursday, March 06, 2008

addicted!!

aku rase aku memang ketagih giler nak memblog ni..haha!!sebenarnye, akulah syumul muscom underground dgn pres nye Johan n vicenye Nurhakimah Jamel..(opps..sori pinjam name!!)..nway, lepas balik surau td niatku nak tido sebab gejala mengantok yg teramat dlm diri..tp tgk je laptop terus bukak!!aduhai..tp bley lg tahan ni x memblog tym tu..klo x memangle aku ni, 3 post skali dlm sehari!!hambek ko!!kah3~

after siap 2 soalan further pure..(2 je??helo!!itu lebey baek dr xde ok..kui3!!), aku pon terpikir untok menge'share' artikel copy paste after 'rayau'ing web2 yg berkaitan..it just happen to read sumone's blog before that, n I come up with an idea to share sumthing here..okeylah inilah artikelnye..before that, please don't make any assumption padaku..niatku nak share je okies!!thanx!!


Bismillahirrahmaanirrahim…

Ya Allah jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu
Ya Muhaimin, Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana, Jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu…

Ya Rabbul Izzati, Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…
Ya Allah, Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Allah, Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu….
Ya Allah Ya Tuhanku, Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya kepadaMu…
Amin…


hehe..jiwang ke??xkan..inilah doanye klo ade antara korang2 yg jatoh cinte ke..sebenarnye nak cakap sumthing..kite sume xyah la bingong mcm nak mampos sapela jodoh kite nanti..sebabnye..


Di dalam surah an-Nur ayat 26, Allah s.w.t. berfirman maksudnya: "Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji. Dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik....."





jodoh kite ni dah tetap dgn siape..sume org tau kan??..takyah risau pon..kesimpulannya di sini, korang jadilah wanita or laki2 yang baek..makanye korang dptla yg baek jugek..even klo bakal kamu itu pada mulenye adelah seorang yg sgt 'keji'..tp dengan restu dan rahmatnye, dgn doa dan sandaran hatiMu pada ALLAH, bakal kamu itu dengan izin ALLAH akan berubah jugak..insyaALLAH di saat pertemuan itu kamu akan jumpe die dalam keadaan yg sudah baik dan jauh dr kekejian..tym kite doa2 seperti doa di atas tu, kite sebenarnye tengah mendoakan kesejahteraan bakal kite jugak..so, no worries!!bimbanglah dgn iman kite yg turun naik ini..huhu..maka aku berpesan untuk diri aku jugak..hehe~

wallahualam..

0 pEsAnAN: