Monday, March 24, 2008

sahabat


Merdeka!!
Merdeka!!
Merdeka!!


ui, merdeka??apakah??haha..camni sebenarnye..semalam aku p tonton satu rancangan ni..EXPOSE DAILY!!pernah dgr x??hek3!!episod kali ni, diorang p singkap pasal remaja di malam kemerdekaan..sounds dah lame kan cite ni??tapi, aku baru tgk!!hak3!!xpe2, abaikan yang itu.. kala itu, anggota PEKIDA membuat operasi besar-besaran ‘menangkap’ remaja2 yang membuat kerja tak elok di malam tersebut..after takap’ing, diorang ajak remaja2 tersebut g masjid KLCC..kat situla seramai 200 lebey remaja dikumpulkan dan diberi kesedaran serta peringatan..

Dipendekkan cite, memang diorang nampak sangat menyesal dengan perbuatan mereka tym kene bagi tazkirah ni..alunan tangisan kedengaran..peringatan demi peringatan diucap..tika inilah luas fikiran kubuka, bermacam imaginasi kutimbul..apakhabar rakan lamaku??adakah diorang pon terjebak dengan gejala begini??wonder jugak, bagaimanalah kalau aku berada dalam golongan itu bukan sebagai anggota PEKIDA namun sebagai remaja yg bermasalah??kenalkah aku pada matlamat hidupku sebagai hambaNYA??tahukah aku akan pengorbanan Rasullullah s.a.w dalam menyampaikan risalah ALLAH??bagaimana lakuku terhadap ibu bapaku??dan paling kufikir, sedarkah aku akan nikmat yang paling berharga dalam hidupku iaitu ISLAM??

Walaupun aku bukanlah hambaNya yang sempurna dan masih lemah lagi imanku namun aku sangat bersyukur digolongkan dalam lingkungan rakan-rakan yang boleh menuntunku ke arah yang benar, yang boleh memberiku peringatan dan bukan kelalaian..ALHAMDULILLAH..terima kasih kawan-kawanku..post ini untuk insan yang bergelar sahabat…*senyumlah*..hek3!!


Eh belom habis lagi cerita ni..nak cerita pasal seorang rakan lamaku..kukenalinya sebagai seorang yg sgt susah didekati kerana sikap panas barannya..misterius budak ni..byk khabar2 angin tym skul rendah ngan die dulu..pastu masok skul menengah die pon antara remaja yg bermasalah..sejauh mane masalah die tu aku pon kurang info..jadi biarlah kusimpan sj info nya yg sedikit itu..namun lain pula jadinya after abez skul!!terkejut aku tika mengetahui budak yang kukenal dulu tengah melaungkan azan kat tempat aku ni ari tu..pastu semalam gak, aku ternampak die berjalan dengan kopiahnye, jubah putihnya, dan kain sarungnye menuju keluar dari surau..maka benarlah ku dengar cerita penghijrahannya..ALHAMDULILLAH..mcm nak tau plak camne die bley berubah..emm tapi xpela..itu semua kerja ALLAH..

FirmanNya yang bermaksud:


‘Dan Kami tidak mengutuskan seorang rasul pun, melainkan dengan bahasa kaumnya, agar dia dapat memberi penjelasan kepada mereka. Maka ALLAH menyesatkan siapa yang Dia kehendaki, dan memberi petunjuk kepada siapa yang dia kehendaki. Dia Yang Mahaperkasa, Mahabijaksana..’
-Surah Ibrahim ayat 4-

0 pEsAnAN: