Monday, April 28, 2008

..jgn dipersoalkan lagi..


salam...

syukur dipanjatkan pada Yang Maha Kuasa kerana kita masih diberi kehidupan di dunia ini pada saat ini...sebenarnya, ini untuk peringatan untuk diriku jugak kerana tym bgn pagi2 jrg2 kusyukuri nikmat hidup ini..yg aku pikir, alamak, chem x bce sgt!!(ni pagi tadi punye kes..)..yelah, hari ni triple periods block 4..so, ms shree nk buat tym trial exam..xnak ar mengeluh lagi, x baek..huhu!!

org selalu persoalkan aku..rajinnye update blog..hari2 lagi tu..skang aku nk ckp ape reason aku buat semua ni..aku rase ini antara medium dakwah aku..salah satu yg perlu aku usahakan..bukan sekadar untuk mengingatkan rakan2 tetapi untuk memberi peringatan kepada ku jugak sebab aku ni mungkin lebey hampeh dr korang..tp aku xnak jadi hampeh selalu, aku nk jadi baek..

pernah dengar x, sebagai student study adalah No.1 tapi dakwah bukan No.2...harapan aku, aku nk pegang prinsip ini sampai bile2..yup, aku tahu byk lagi medium dakwah yg len yg bley aku usahakan..x rigid pada yg berunsur penulisan sahaja..namun ini adalah salah satu..sebab aku rase ini medium dakwahlah aku buat hari2..mungkin sedikit je peringatan yg dpt disampaikan o mungkin xde langsung tapi yg penting adalah usaha..
jadi aku x rase bende ni membebankan dan mensia-siakan masa aku..


memang haluan blog aku dulu 'begitu'..hanya ALLAH saja yg tahu kenape..dan aku dah tegaskan diriku sendiri, aku perlu start jugak memblogging secara baek..malaz nk tggu dah..kene jugak!!jadi, jgnlah dipersoalkan lagi mengapa kawan2 kite memblogging dgn care 'begitu', mungkin diorang ade reason kenape diorang buat 'begitu' dulu..kite xtau niat org camne..


Firman ALLAH:
'Dan jika mereka membantah engkau, maka katakanlah, "ALLAH lebih tahu tentang apa yang kamu kerjakan." ALLAH akan mengadili di antara kamu pada hari kiamat tentang apa yang dahulu kamu perselisihkan..' -Surah Al-Hajj ayat 22-


so buat bloggers yg mempunyai pendapat seperti aku, di mana blogging adalah salah satu medium dakwah, istiqamahlah..jgn jadikan ini beban..bile dh jadikan ini beban, timbullah byk alasan..kite xtau, mungkin penulisan kite telah membuatkan sesape terkesan dan dijadikan sbg iktibar..blogging bukan hanya untuk org len, tapi untuk diri kite sendiri jugak..makanya, aku mintak maaf andai ade penulisan aku yg mungkin sia2 pade korang..

dan untuk bakal2 bloggers, buatlah dgn care anda sendiri nanti..namun niat utama itu penting..dakwah!!dan dikesempatan ini jugak, aku nak berterima kasih byk2 buat K.Niknur yg sudi meluangkan sedikit masa buat kami dlm menyampaikan ilmu..kami sgt hargai..jaga diri baek2 kat London sane ye K.nik..insyaALLAH klo kami sampai kat bumi UK kite jumpe..(wp K.Nik x bace..)..dah buat blog jgn lupe kestau kami..kami tunggu ni..readers, doakan kami istiqamah..huhu~

wallahu'alam..


0 pEsAnAN: