Sunday, April 27, 2008

..konklusinya..


salam...

mlm td sungguh sunyi dan sepi...aku mengambil peluang utk study further pure..byk jugak yg ku skip questionnya sebab xtau buat..pastu sampai soalan last, owh senang je ni fikirku..dan bila kubuat, memang senang tapi salah!!adui~

method yg kuguna sme jer untuk soalan2 yg similar dgn nye sebelom ni..xpe2, aku try balik..dan aku rase dah byk kali aku erase jwpn semua tu..semuenye salah..lg, method sme jer..ala, camne ni??xpela..mari aku cube lagi..tapi esoklah...aku dah nak tido dh tym tu..kui3!!

nway, before tido tu..sempat lg menelaah buku ustaz hasrizal, 'Aku Terima Nikahnya'..teringat plak kat sahabat lame ku ini..tetibe die pegi anta msg 3 hari yg lepas..tanye khabar aku, study, exam..rupenye die pon tgh berperang dgn exam..kawan2 yg len pon begitu skang..x ku ketahui..maaflah korang..aku mmg x update sgt..

alkisahnya, aku g promot buku tu kat die..harap2 die jd pemimpin yg baek dlm keluarganya nanti after bc buku itu..tapi, len pulak yg ku dpt..dikatanye aku 'advance'!!x gune la ko!!xpe2, ada lori ade bas..hahah!!tapi aku x salahkan die, sebab aku memula pon persepsi begitu jugak before bace tu..equal!!



makanya, aku nak konklusikan..before berdepan dgn satu situasi itu, kenelah kaji dulu ape di sebalik situasi itu..mcm soalan further td..aku x kaji pon betol2..yg aku tahu, owh soalan ni senang..terus buat tnpa pikir byk kali..at last aku dpt jwpn yg salah!!pastu ulang lg buat, xke buang mase tu??tapi xpela, 'latihan melahirkan kesempurnaan'..

dan untuk situasi yg kedua pasal buku ATN tu..senang cite, don't judge the book by it's cover la..memang klo dgr tajuk buku, cam advance jer..nak kawen dah kot, sebab tu bace..haha!!sbenonye, bersangka baik itu penting dlm situasi begini..jgn hanya tgok pd dasar, tapi perhatikan jugak di dlmnya..lagi2 yg melibatkan situasi sesama manusia..xtau nk bg contoh ape..renung2lah sendiri..hehe!!


Firman ALLAH:
'Wahai orang-orang beriman!! Jauhilah banyak dari prasangka, sesungguhnya sebahagian dari prasangka itu dosa, dan janganlah kamu mencari kesalahan orang lain.......' -Surah Al-Hujurat ayat 12-


wallahu'alam..


0 pEsAnAN: