Saturday, May 03, 2008

..kami hanya merancang..


salam...

Sungguh benar kalimah ALLAH..Dialah sebaik-baik perancang..hari ni aku dan sahabat2 ku plan nak g tanjung malim atas beberapa sebab..klo nk kate penting, adela jugak terdapat kepentingan di situ..biarlah ALLAH je tau ape niat kami nk g tanjung malim hari ni..

plan byk sungguh..tapi dah dikhabarkan tadi, Dialah sebaik2 perancang..makanya, ditakdirkan kami x jadi pon keluar atas beberapa sebab jugak..x mengapalah..mungkin ada hikmah di sebaliknya..tanjung malim bukannya lari pon..esok2 bley jugak peginye, yer dak?chill la..kui3!!

dan tadi pon aku merancang lagi..eh, bukan aku..kami!!aku dan athirah..kami ada satu persamaan, mahu menyambungkan study kami di University of Leeds..insyaALLAH jika ALLAH perkenankan harap permudahkanlah Ya ALLAH..gembirakan hati ibu-bapa kami dgn melihat kejayaan kami..amin~

tirah atau dgn name glamernya tyra bank(eik?), mcm biasela buat kecoh dulu g chalet aku..klo x kecoh x sah ar..bukan tirah namenya..kan tyra, kan?matlamat nak g chalet aku adalah untuk mengambil brg yg dibelinya..hehe!!maaflah, kami sekarang menjalankan bisnes kecil2 jer..untung??emm..hanya mengharap balasan dari Yang Satu..alhamdulillah, majula jugak..

Firman ALLAH:
'Wahai orang-orang beriman, jika kamu membantu agama ALLAH, nescaya Dia akan menolongmu dan mengukuhkan kedudukanmu..'
-Surah Muhammad ayat 7-

~inikah brg itu??hahah!!tidak~

lepas sembang2 (1-1=0), gelak sopan sket2, diserikan dgn senyum2 kambing, hampir setengah jam baru berhenti berbicara..selepas itu baru lah die teringat akan pertanyaan Kak Koca a.k.a Kauthar yg diajukan padanya..kak koca tu petsis die, kat Leeds gak..hai kak koca!!(menyempat!!..), kak reym plak petsis aku, kat Leeds gak..hai kak reym..(kecik hati kak reym klo x tego die..), hek3!!


die tanye aku..namun mintak maafla,aku x ingat sgt the exact kata2 dr tyra..tapi maksud x larila..IA~

'weh, kak koca tanye nak dudok hall ke kat luar nanti?..'

'ape beza dudok luar ke kat hall?mane lebey murah?..'

'same je..tapi kak koca skang dudok kat hall la first year ni..'

'owh klo gitu dudok kat hall gakla..nanti second year baru dudok kat luar..dpt rase due2..'

'emm..btol2..kite dudok kat tuttss..'

aku x ingat name tmpt ape yg tyra ckp tadi..jadi terpaksa di'tuttss'kan..hek3!!tirah tempat ape ko ckp tadi??hu!!

di sini, aku merancang lagi di mana merancang situasi kami di Leeds nanti bagaimana..tapi yang diakhirnya ALLAH jugak yg menentukan..tercapaikah rancangan kami??jawapannya, hanya ALLAH saja yang tahu..Ya ALLAH, permudahkanlah urusan kami andai di sana terdapat redhaMu..readers, doakan kami berjaya!!amin~

Firman ALLAH:
'Hanya kepada Engkaulah kami bersembah dan hanya kepada Engkaulah kami memohon pertolongan..'
-Surah Al Fatihah ayat 5-

wallahu'alam..

1 pEsAnAN:

Anonymous said...

Pandai jer cik tyra bank tuh~
Dok hall lagik mahal la cik adik sayang...=P
hihi~
Kalo dok rumah lagik murah~=D