Sunday, May 11, 2008

..pelik2..

~budak2 bley bukak aurat lagi~

salam..

aku harap aku x menulis dalam keadaan marah atau ape2 pon sifat2 mazmumah tym ini..aku bosan ni, jadi aku nak post sumthing..diorang sume g college birthday..aku??aku prefer x nak g atas alasan2 tertentu..malaz la..
hairan jugakla, ape significantnye Diamond pakai hitam putih??mane pergi kaler kegemaranku purple??house len ok jer kekalkan warna trademark house memasing..huhu!!adakah kerana...

hitam putih itu tahi cicak??

hitam itu perilis??(
mintak maaflah aku x tau nak eja..hu!!)

putih itu bersih??

ataupun diorang dah tau purple itu engkodok??hahah!!

entahla..nak buat undian xperlu la kot..tanyela housecaptain Diamond nape..aku x paham, kate Formal tapi suroh diamonders pakai yg ala2 tengkolok tu..ape ni??merepek la..aku rase mcm nak guling2 je gelak ni..ish3!!creative2 jugak, tapi, ah x kesahla..bukan aku pakai pon..


~diamond~

tadi aku sempatlah melalui beberapa grup girls tym nk balik bilik tadi, mantap jugak diorang ni berpakaian.. mesti ramai yg puji..mesti ramai yg nk tangkap gambar ngan diorang..canteq memang la canteq, tapi aurat??huhu!!apalah gunenye baju canteq2 tapi aurat x jage..ni aku pon mengingatkan diriku sendiri..

Firman ALLAH:
"..hendaknya mereka itu melabuhkan tudungnya sampai ke dadanya, dan janganlah kamu mendedahkan aurat dan perhiasan kamu kecuali apa yang terzahir.."
-Surah An Nur ayat 31-

aku kasihan tgok diamonders, house nampak cam gempak tapi entahla, x gempak pon aku tgok..ingatkan nak nampak gempak bile pakai itam putih tapi..ah, malaz nk sambung..klo ade diamonders yg bace ni, mintak maafla ye..aku memang jrg2 ade smgt house..jadi klo aku nk bagi pendapat pon aku x kan bias ke house sendiri..memang x akan pon..

kasihan chaletmates aku,..xpelah korang pakai je baju itam putih tu, asal aurat korang terjage..itu yg ALLAH suroh..aku, memang x kesah nk pakai baju itam putih ni, ade je dalam locker, tapi hati aku langsung zero nak pegi..niat memang nk makan je, tapi entahla..x tercapai plak..xpela, tym ni aku still kenyang..malam karang lapa la..hehe!!

semakin hari semakin busy plak aku..x sangke tol..merasa jugak aku busy rupenye..hari ni aku mcm malaz nk update tapi byk sgt perkara yg berlaku hari ni, jadi idea tu dtg mencurah2 ke ladang gandum..

aku pon x paham kengkadang tu org selalu mempersoalkan...

"kenape pakai baju kurung??ade event ke mlm ni??"
(ni soalan mlm2 klo ade yg g musolla gune baju kurung)

or
"eh bukan tadi xde kelas ke??nape still pakai baju kurung lagi??"
(ni plak soalan tym asar utk org yg free block before nk masok asar walhal die stay kat chalet je..bley je nk tukar baju,yer dak??)

ni soalan2 yg lazim didengari..klo pikir2 balik, salah ke diorang nk pakai baju kurung??klo aurat diorang tutup sempurna nape perlu dipersoalkan??ade event ke xde event ke setiap mase aurat perlu jage..klo org yg x tutup aurat plak x tanye plak..huhu!!

sudahla, beransur ke surau...daaaaa~study ya semua!!

wallahu'alam..


2 pEsAnAN:

aliaaa said...

engkodok yu ape?

agreeee. pasal baju kurung outside class hour tu.

aliaaa said...

eh, yu pulak. tu.