Thursday, June 26, 2008

..melihat yg x best dr pndgn yg best..


salam..


Kali ini penulis ingin mengajak anda berfikir dan meneliti setiap perkara yg tak best agar dilihat dr sudut yg best..di bawah adalah perkara x best dr pengalaman penulis sendiri..klo rase mcm best, bace sampai habis, klo tak g blog org len..keskes~dan jika dh bace tu, rase mcm x suke, buang aje ambik mane yg suke je okies..baguz!!hehe~


akhir2 ini aku selalu merungut, banyak sgt bende kene bayar..nak beli tiket lagi, nk bayar yuran resit lagi, dll..
tapi ingatlah penulis bahawa, aku masih ade family lagi untuk support hal2 kewangan dr org yg xde mak ayah dah..huhu~

aku selalu meluat tgok hotlink asyik hantar message entah pape…
syukurlah aku bahawa aku masih ade handphone lg untuk berhubung dgn orang-orang yg tersayang..msg penting, ingatlah org yg tersayang~



selalu jugak aku bermonolog sendiri kenape aku tinggal jauh sgt, sejak aku masuk KY..
akma, ko x sedar ke ramai lg yg xde rumah di luar sane tu..syukurlah ko masih lg ader rumah wp jauh..huk3~

selalu gak aku dgr mak ayah aku gaduh2 manja (ayah aku ni mmg kaki gurau..n mak aku ni sensitive sket..haha!!) kat rumah ni..
syukurlah aku masih ade telinga untuk dgr setiap perbualan mereka, dan yg pasti diorang masih setia berada di rumah..alhamdulillah..

kat kolej dulu, aku selalu rase bosan iron baju, cuci baju, jemur baju dan mcm2 lagi..
alhamdulillah, aku masih ade lagi baju2 canteq untuk dipakai dr org2 yg x bernasib baek asyik pakai baju yg sama je hari2..mgkin nk cuci pon payah sbb xde sumber air..

aku selalu jugak rase x sedap hati klo2 ade yg mengumpat aku ke o mengata aku dr belakang..
hehe..umpatlah, aku suke..sebab ape?? dpt pahala free2..hahaha!!insyaALLAH..maka org yg rase diumpat jgn sedey2..teruskan hidup anda..biarkan org yg mengumpat tersebut dgn dosanya..



anak sedare aku, Rina langsung x ske aku..nk pegang die pon payah..huhu!!
syukurlah aku dikurniakan anak sedare yg comel..xpe, aunty akan sayang kamu walau ape sekalipon..ceyh~syukur jugak aku masih dpt melihat dia membesar dh skang..hehe~

aku selalu rase mcm x best klo western food for dinner adalah burger o spagetti!!hehe~kwn2 aku pon selalu komplen masakan x sedap..
wp aku x ske burger DH n spaghetti itu dan masakan x berape nk sedap, syukurlah kita bhw masih ade lg sumber makanan..ingatlah saudara2 kita kat Palestine hari2 ‘makan’ bom..Ya ALLAH tabahkan hati mereka..

sejak balik ke rumah ni, aku terase sgt2 buhsan sebab xtau nk wat ape sgt kt rumah..
alhamdulillah, masih ada keinginan untuk dudok sopan2 di rumah dr ade remaja yg langsung x ske dudok rumah dan suke lepak2 kat luar dan bergaul dgn org2 yg entah pape..syukur kite bkn trgolong dr golongan begitu..



skang ni aku masih rase x percaye dan nk jadi balik sebagai salah seorang student KY..
sudah2lah akma..jangan pandang belakang lg..ingat balik ape yg telah ko belajar di kolej itu..byk, sungguh byk!!yg tu patut ko syukuri..nikmat halaqah, manisnya ukhwah, indahnya tazkirah, merdunya alunan zikir, tenangnya berjemaah, baeknya para guru dan canteqnya musolla..

memang, xde satu pon yg ALLAH ciptakan sia2..semuanya ade hikmah..yg perlu kite buat skang ádalah yakin akan janjiNya..aku tgh dlm usaha mendidik jiwa aku yg betul2 yakin ini, untuk benar2 yakin akan segalanya bahawa ade hikmah yg tersembunyi.. hal ini ádalah gara2 menunggu result A-Level yg bakal diumumkan dlm beberapa bulan lagi..takot ade jugak..harapnye bukanlah takot yg x berkesudahan hinggá luntur segala keyakinan..nauzubillah..huhu~

*segala pic adalah sekadar perhiasan*

wallahu'alam~

0 pEsAnAN: