Thursday, June 26, 2008

..kerana ALLAH..

~senja di KY~
salam..

Honestly, aku byk giler bende nk cite start dr keluar kolej hari tu..byk sgt2!!namun, aku x larat nk cite..cukuplah korang2 tau, dalam van tym nk g airport tu byk bende aku kenang..huk3!!ish ish dan ish..tula, nape manusia2 KY yg aku kenali sume best2??(bak kate nazri..)..klo korang x best xdenye aku teringat2..lastik je la sorang2..hehe!!

Dlm flight hari tu ALLAH telah jodohkan aku dudok sebaris dgn 2 org aunty yg sgt baek, aunty mas dan umiros..aunty mas, lepasan US dan byk sgt die bagi a kind of ‘tazkirah’ kat aku dlm belon tu..tq makcik!!melalui crite aunty mas, aku dpt tgok die mmg sgt2 kuat dan tabah org nye..memiliki seorang anak yg kurang upaya mnjadikan die semakin tabah hari demi hari..

Die ckp, die terpaksa korbankan kerjaya die sebagai engineer semata-mata untuk menjaga anaknya..6 tahun (seingat aku la..) die x berkerja wp dikurniakan ijazah dlm bidang tersebut..sudahlah lepasan US..hebat tu!!tapi die yakin segalanya ada hikmah yg belum tersingkap..betul, after anak die membesar dan bley terima keadaan dirinya yg x sesempurna orang len, rezeki die melimpah ruah..die mula bekerja after 6 tahun tu dan dlm masa yg singkat shj beberapa kali sudah die naik pangkat..terkesima aku mndengarnya..makcik, sungguh ALLAH memberkati kehidupanmu..makcik itu selalu berpesanan pada anaknya,

“kalau rasa diri susah, ingatlah orang lain lagi susah..”

Mgkin di sini anaknya beroleh kekuatan mengharungi hidup bukan seperti org biasa..Ya Rabbi, yakinkan kami akan janjiMu..ameen..

Firman ALLAH:
“(Itulah) janji Allah. Allah tidak akan menyalahi janjiNya, tetapi kebanyakan manusia tidak mengetahui..”
[Ar Rum 30:6]


Pastu umiros plak..die x la byk sgt ckp ngan aku sebab aunty mas dudok tgh2 antara kami..sempatla jugak diorang bagi kad kat aku..hehe!!umiros ni pengarah Raudhatus Sakinah..Aunty Mas plak salah seorang yg bergiat aktif dalam kerja2 amal..diorang g Kuching pon atas jemputan nak bagi talk..ditakdirkan ALLAH, ahad tu aku bukak channel astro OASIS dan ms tu tgh ade rancangan ‘Jemputan ke Umrah’..dan wajah wanita yg kulihat di tv kala itu sgt2 familiar..ku recall balik segala-galanya, dan akhirnya ku dapat jawapannya..ya ampun, Umiros rupanya!!patutlah mcm pernah dgr Raudhatus Sakinah..huk3!!

Lantas ku tanpa segan silu, mengirim sms kepada beliau..hehe!!mcm dh lame kenal lagaknye aku ni..okey, sudahla..pnjg plak cite..wee~kesimpulannya di sini, walau mcm mane sekalipon ingatlah janji ALLAH adalah benar..klo ALLAH nk bagi rezeki, di mana2 sahaja ALLAH akan bagi..sungguh, byk lagi cerita aunty Mas yg terngiang-ngiang di kepalaku ini namun sukar betol nak dinyatakan dlm bentuk ayat..huhu!!nway, tq aunties coz byk bende bermanfaat yg aku pelajari selama 1jam 45minit penerbangan itu..terkurang plak khayalanku dalam memikirkan manusia2 KY ketika flght tu..baguz2!!tapi kat rumah aku pikir lagi!!ceyt ceyt dan ceyt!!memang, aku blom terima kenyataan lagi aku dah jadi x-KY..hahahahah!!hodoh tol~

nmpknya aku update lg hari ni..xde keje..xpela, nanti byk kali aku xde kat rumah..nextweek jumaat aku akan ke Kanowit dan 27hb July nanti aku akan kembali ke semenanjung untuk BTN n MOC...mgkin penetapan aku di semenanjung mengambil masa yg lame..insyaALLAH..thanx parentsku sebab bagi keizinan..

wallahu'alam~

0 pEsAnAN: