Saturday, October 25, 2008

belfast ade town..



~area2 city..kedai dekat2 aje..mall kureng~

salam2...

kali ini saya ingin membawa kalian menjelajah town BELFAST dan menyelongkar aktiviti hujung minggu saya seperti yang dipinta oleh seorang pengunjung blog ini, yang hanya mahu dikenali sebagai 'bro'..hue3!!tapi terfikir jugak, memang tak pernah cerita pon..bagus2, ada jugak idea nak update..=)


~memang orang cni jalan aje kerja mereka..huhu!!~


Belfast ade town tau!!jangan remeh2kan kemajuan Belfast..cess3~hahahha!!tapi kalau tambah tolak segala, macam tak sampai sepuloh kali jugak saya ke city..alamak, nak cerita ape ye??saya memang tak gemar sangat nak ke town sebabnye, saya ni penjimat-kipas-mati..duet rakyat kan, kena fikir jugak tu..huwaaa!!


~suasana city..~


kalau hujung minggu ada jugaklah plan nak pergi ke city..tapi kalau takde sebab saya memang malas nak pergi..dengan kesejukan, meredah hujan (kalau hujanlah..), memang tawar hati sikit..hari ahad pulak terkadang pergi jugak ke carboot..di carboot ni bawak beberapa pound pon boleh sebab tersangat murah barangannya..tapi semua barangan terpakai kot..tapi paling saya suke stokin purple!!nanti nak letak picnya, tak basuh lagi stokin tu..kui3~


~jalan2 ke city..~


barang rumah a.k.a sayur-mayur, buah-buahan segala, biasa beli kat tesco jer..sangatlah dekat dengan rumah kami..dalam 5-10 minit boleh sampai kot..nanti nak try pergi tempat satu lagi dekat school chemistry..wal cakap situ pon cambest gak..nanti explore..maaflah, even dah sebulan lebih kat sini, banyak benda saya tak tahu sebenarnya..yang saya tau, city-rumah, rumah-school, rumah-botanic..itu aje kot..hu~


~tesco dari jauh~

kat town a.k.a city centre ni pulak, tempat paling jimat nak beli baju sejuk ke, baju pape aje ke, seluar ke, pastinya primark sajo..wah, suke2!!murah2 berbanding tempat laen..jadi mari ke primark aje..tak serabut nak keluarkan duet..kite kene jimat!!btw, kat carboot pon banyak baju canteq2 lagi, boleh jugak beli kat sana..ha3!!


~primark..tengok2, ramaikan??he2!!murah2~


anyway, nak sampai ke city boleh jalan kaki aje..seperti yang diwar-warkan sebelom ini, memang dalam 20-25 minit jugak nak sampainye..pakai bus pon boleh jugak..best jugaklah pakai bus, sebab first time jumpa bus due tingkat kan??hahah!!dan, penumpang2 sini sangatlah baek, keluar dari bus je ucap thank you kat pemandu bus..wah, jarang nak jumpe situasi ini di Malaysia, mungkin Kuching pon takde budaya ini..=(


~bus belfast..tambang GBP1.30~


hujung minggu jugak saya jarang nak habeskan untuk pergi ke mana-mana..dudok bilik aje, tu pasal tak tahu sangat pasal Belfast ni..hu2!!nanti try explore dan dapat kan maklumat lagi, saya cerita lagi..saya memang suke dudok dalam bilik..dating dengan kinder bueno sambil study (kaburi mata..) pon best jugak..hahah!!

nanti saya add lagi any info yang perlu okies!!hari ni ade open house lagiiiiii....semangat2!!esok pon ade jugak..semangat lagi!!=)..enjoy da pictures..

~wal yang gagah berjalan..hehe!!~

0 pEsAnAN: