Tuesday, November 18, 2008

imbau kembali

~terselit di dalam fail gambar..ambil sajalah buat perhiasan..adik2 di pantai dalam rasanya~


emm..macam nak cakap lagi..

melihat entri mira, blog muscom, blog syumul dan sebagainya membuatkan satu perasaan muncul tetiba dalam hati dan diri..teringat pada mereka~

baitul hasanah mengenangkan saya pada Tunas Harapan..mesti pun tidak se'gah' kelolaan mereka2 namun entah kenapa usaha kecil ini terlalu menusuk di kalbu..terkenang kembali penat lelah berusaha untuk menjayakan..ajah kepalanya dan kami sekadar pengikut yang setia, menyokong usaha dakwah..


~wajah gedik seorang wanita..kui3!!~


banyak yang saya belajar dari program kecil ini..perlunya istiqamah dalam melakukannya..kalau tidak, tiada hasilnya!!ada juga timbul perasaan kurang yakin untuk menjayakannya, namun semangat ajah yang luar biasa sedikit sebanyak menghidupkan kembali semangat yang hilang..

tidur tak menentu untuk menyiapkan bookmark, awal pagi sudah terpacak di IT Centre, malah hari2 pulak tu..pakcik It Centre pon dah macam tahu kami nak buat ape..berkampung kot di sana..owh, rindu screen komputer yang besar itu~

penjualan choki2 jua adalah antara salah satu usaha untuk menambah modal projek kecil kami ketika itu..trimas kartun dan kak dayang kerana menolong..alhamdulillah penjualan yang tak sehebat mana menyumbang jua dalam modal..sampaikan kepalanya pon dipanggil, Ajah Choki-Choki ketika itu..hehe~


~ajah saya simpan lagi lebihannya, bawak sampai ke sini..nanti datang belfast, ambeklah sikit..hehe!!~


Di Tunas Harapan pula, saya berpeluang mengetahui kisah di sebalik tabir segelintir kanak-kanak di situ..duduk berbual bersama penjaga mereka ditemani Mr Mahadzir yang menolong dari segi pengangkutan kami ke sana, membolehkan saya mengetahui kisah2 sedih mereka..terus mentafsir diri, kenapa saya masih kurang bersyukur??

kalau dilihat mereka ramai yang nakal..namun ada jugak yang sangat sweet dan lemah lembut..adik elisa yang tersangat canteq, juga seorang yang manja..tapi sayang tiada keluarga lengkap..yang lelaki nya pula ada jugak yang baek-baek..nakal pon ada..pernah diri ini bagai dirobek apabila melihat kad sdn bhd buatan Nurul SC bercerai-berai dek dikoyak dengan jayanya oleh adik Cina itu..adui, nak marah pon tak dapat, mampu gelak aje..ha3!!takpe2, budak2 biasalah kan..=)


~kemanjaan adik elisa bersama shid~


aktiviti sukaneka kami pon banyak yang gagal..semuanya kerana salah paham mereka pada instruction kami..nak tak nak teruskan ajelah permainan dan saya seperti biasa hanya mampu gelak aje melihat 'kemusnahan' aktiviti..hak3!!takpe2, budak2 biaselah..=)

itulah kan, walaupun saya ada keluarga lengkap (walaupun saya tiada adik lelaki mahupun abang kerana semuanya perempuan..), masih lagi kurang menghargai..maaf familyku, saya memang kurang baek..huk3!!waaa, hampir seminggu tak kol mak..anak bertuah!!

ok, ok nak tidur~


~sewaktu sukaneka~



6 pEsAnAN:

Anonymous said...

Tidurlah wahai PERMAISURI. . . . .

aKmA said...

uih, uih!!jangan begini!!
saya perasan ade secret admire pulak!!shhhhh~

hak3~

ade muke permaisuri ke I ni??=)

Anonymous said...

Berkata Imam Al-Ghazali: "Jika engkau ingin mengikut jejak para Imam kuatkanlah dirimu untuk terima segala musibah, bertenang dalam menanggung kepahitan, sifat sabar terbentang dalam dadamu, lisanmu perlu dikunci, matamu dikawal, rahsiamu disembunyikan, hanya dilihat oleh Tuhan sahaja, namamu jgn terkenal, mulutmu tersenyum, perutmu lapar, hatimu luka, hindari dari terkenal, pangkatmu dipendam, setiap hari menahan perasaan pahit dari zaman dan teman, sedang hatimu menurut, siangmu sibuk berbakti kepada orang ramai, malammu rindu pada Tuhan, sepi dari pandangan, Jadikanlah ia jalan dan persiapan untuk hari Kiamat yang padanya sulit sekali mencari jalan..."

Semoga Allah pinjamkan kekuatan buat hati-hati yang lemah

kak akma, jom berjuang..hihi...btw, anam pn dh mntak kita plan 4 next year, another trip to Tunas Harapan, dgn perancangan lbh teliti n module yg lbh bez... (kna tukar skt module usrah, yg hari tu mcm xberkesan... n module game yang sgt xterkawal...) harus pikirkan sesuatu psl tu..hihihi... jom plan sama2... :)

aKmA said...

ajah..!!!

waaa, anam pon plan same?ini sudah bagus!!mari2..anyways, kite bncg tru emel nak??tapi sape lagi yg nk join kan??stakat ni baru 3 org..try contact ida n sal nak tak??nak emel anam!!kite wat yahoogroup jom!!heheh~boleh la bincg2 di situ..masalah awal skang kurang member..camne nk cari ajah??huhu..takkan iklan kat blog..macam x best la pulak..personal approach??=(

jom plan!!sy try buat yahoogroup dulu okies!!=)

muah!!sayang ajah..kui3!!

(buat sesape yang berminat boleh diutarakan kepada saya atau ajah..)
heheh~

Anonymous said...

huhu...bes gk ada yahoo grup...tp ku xreti... serahkan kpd kak akma ye...hihihi... yup, bnda ni bagus utk disebarkan...cuma sepanjang perbincangan, mcm kurang sesuai gunakan blog...ym id anam: masterkalts_01. blh kot try contact bakal muscom next year.. anam plan nk colobrate dgn muscom... sbb kalo xcukup org, jd kucar kacir mcm hari tu.. penat gk... kalo blh, dptkan contact details bakal muscom next year.. hihi.. junior2 yang terbaca komen ni blh sumbang idea or membantu.. :)

Pss: hehe, saye di sayangi.. :P

aKmA said...

ajah..

saya dh buat dh yahoogroup..klo nak ym mmg xdapatlah, sebabnya saya tak layaannnnndah ym sangat..klo suke baru bukak itu pun dibiarkan tidak bertuan..kui3!!

nak colobrate dgn bakal muscom??owh terasa diri kerdil la pulak..waaa, sedey!!entah kenapa, muscom terlalu hebat buat saya..hu2!!tak mengapa, nanti di yahoogroup kita bincang pnjng melebar okies2!!

waa, x sbr nk mulakan..kita plan utk ms terdekat dahulu..sebelom itu sile masok yahoogroup dgn kadar segera, sesegera maggi (owh baru belajar dari wan..hek3!!)

akhir kalimah, datanglah belfast..jgnlah terperuk kat london ittew..hue3~