Sunday, December 07, 2008

.:jom masak-masak:.

sabtu 6 Disember 2008..terasa hari yang sibuk semacam..hari ni rekod bangun terlalu awal atas sebab-sebab tertentu..he3!!dan bercadang untuk tidak tidur balek sebab teringat janji pertemuan kami(wan dan saya) dengan budak melrose(farahin, ili dan sya) untuk ke rumah kak hani sebab nak blajaq buat laksa penang la kunun..hue3!!

memandangkan rumah kak hani agak jauh dari kawasan rumah-rumah kami, maka perkhidmatan awam kala ini amatlah perlu..oleh itu, setialah kami berlima menunggu bas dengan bisingnya di stesen bas berdekatan..dari isu blur sampai ke isu blog diperdebatkan sambil diselitkan dengan hilai-hilai tawa..heh, ketawa kuat, siapa ajar??
farahin ketawa banyak..ha3!!

dengan kekeliruan memilih bas yang sepatutnya dinaiki, dan pemandu pelancong yang kurang bertauliah(cuba teka siapa..ha3!!), kami tersesat la dengan secara tak sengaja di sebuah kawasan yang ala-ala kampung la jugak..rupa-rupanya, itu adalah stesen terakhir bas yang kami naiki itu..adui, terpaksalah menemani pakcik bas sekejap berehat 20 minit sebelum mematah balik perjalanan..namun, terisilah jugak 20minit itu dengan aksi-aksi westlife kami..=)


~kawasan sesat~


~tengoklah frost yang memutih..~

sampai rumah kak hani, teruslah memulakan misi yang kami perlu buat..penulis tak sempat nak blajaq wat laksa penang sebab sibuk membuat kerepek kapal terbang kot namenye..aduih, apsal peliks name itu??first time saya dengar..tapi best gak buatnye..senang, boleh buat mase raya nanti..ceyh3!!

maka, saya dan sya beraksi melenyek doh2 yang ada..adam pon tolong sekali tau..tapi dia masih tak sayang saya ni!!haha..sangat terbuang diri ini..tapi comel sangat sebab kami maen suap2 keropok tau..fuh, sweetnye!!light, anda jadi saksi 'kemesraan' kami..ha3!!heh, tapi dia masih tak sayang saya..
ha2!!redha2..

~inilah adam, anak bongsu kak hani~


~heh makcik!!pandai ke??macam expertla pulak, kan??he3!!~

setelah hampir 2 jam mengadap 'play doh'..maka tiba untuk bersantai dengan laksa penang dan kerepek-kerepek kesayangan kami..wah, sedap tau kerepek itu!!padahal adunan kak hani yang buat, kami tengok ja..haha!!waktu menggulung tu barulah tugas sepenuh kami sebagai si penggulung kerepek..seronok2!!

santaian juga diselitkan dengan bermain game dengan anak-anak kak hani..saya terbuang lagi sebab tak pandai maen!!kesian si anas yang saya gantikan tempat secara paksa oleh2 mereka yang bertanggungjawab ketika si anas tetiba meminta izin untuk ke tandas..bidan terjun sekejap, tapi tak membantu sungguh!!tapi, still acik2 kalah ke atas anas tatkala dia menyambung 'perjuangan' ku..ha3!!

~anas dan makcik2 itu..'ibu, acik behave like kids!!'..ha3!!lawak sungguh ketika anas berkata begitu..maaf, penulis tak termasuk tau!!acik2 dalam gambar sahaja..hehe~


~inilah yang mereka main itu~

wah, sudah panjang bicara ni..esok saya busy lagi..kalau ajah busy berjalan-jalan (ajah, jangan jalan-jalan lagi!!jeles), saya busy bermain masak-masak..esok akan ke rumah kak neri pulak blajaq buat kek coklat..wah, hujung minggu yang penuh busy dengan banyak program memasak nampaknya..belom masok NICE lagi ni..kui3!!

ok2, sudah..sebelom itu enjoy dua pic terakhir dari saya..=)

~laksa penang~


~kerepek kami!!sodap dan simple..~


2 pEsAnAN:

♥ Light of Happiness ♥ said...

akma..berusaha lagi ye..Adam dah sayang saya

aKmA said...

ceyh, light..anda bagi apa kat dia sampaikan dia 'buta' menyayangi anda??hahah!!

adam, rugi btol anda menyayangi kak farah itu..untung lagi klo anda sayang sy!!hahah...

adam, semoga lebih celik mengenal pertama dan kaca...hahah!!light, joking!!