Saturday, December 20, 2008

.:PUISI..jeng3:.

lalala..mari saya update lagi!!2 hari lagi nak pergi PUISI..saat ini pon, ajah, min, dayang, hanisah ade di rumah kami, 27 tates avenue..semalam dengan jayanya kami menganjurkan Sehari Bersama Melrose + Tates..memang meriahlah!!Melrose, nanti kite cari lagi masa untuk buat 'usrah gabungan' itu..padahal makan talam aje kot..kui3~

disebabkan nak pergi PUISI, mari kita berPUISI sikit2 nak??hahahha!!maaf, post kali ini saya copy paste dari satu link, tapi banyak gak link2 laen yang ade PUISI ini..ngeh3~kat anjungmuslimat (yahoogroup wanita-wanita belfast) pon ade diemailkan PUISI ini..saya rasakan PUISI ini agak sempoi dan padat..hahaha!!hayatilah..sebelum tu tarik nafas panjang-panjang..kang terbatuk, tak tahu ok!!

~selingan dahulu..he3!!tiada kaitan dengan post~


Bila Si Suami hantar puisi halus kpd isteri utk kahwin lain. [sangat direct tau!!]

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa
akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.

Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...


*** Balasan Puisi sang isteri***

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan....
akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...


AKAN TETAPIIIIIIII..
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...

Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan
cuma mancis saja!!!!!
please lah....!!!
jangan la nak berangannn...!!


hah, amacam??saya taknak cakap pape dah..nilailah sendiri..saje seronok2 post kat sini..tergelak ade jugak bacenye..namun, ambillah sikit2 pengajaran di sebalik nye kan??harus gittew!!rasenye si isteri garang sangat kot..chill la, kak!!hahaha..(huh, boleh chill ker??)

ok sudah!!mahu tidur lah..sekali lagi, dengan kedegilan yang menggila, kuteruskan jua makan daging kambing walaupun dalam kadar yang sedikit dengan alasan, alahai, kalau sedikit takde pape kot kan??namun, pengsan jua akhirnya..alahai kambing!!

first time makan Chicken Pakora with ape entah(beli di Jaipur) anjuran Farahin, begini pula nasibnya..reject ajelah Jaipur ni..tapi sedihla pulak..ade jual ayam sahaja ke tak yer??nanti kita siasat!!Melrose, any info about Jaipur (penggemar Jaipur ni..ngeh3!!)

tapi fokus utama entri ini bukanlah kambing atau Jaipur, namun PUISI itu..ngeh3~

1 pEsAnAN:

Anonymous said...

mengapa saudari akma suke sangat sebut pasal Jaipur neyh tersedak Jaipur..

Ok la meh nak crita sket pasal Jaipur [promo!]
Jaipur neyh kedai yg jual kebab di bumi Belfast..setakat ni paling sedap dr Esperanto[ ape plaks esperanto neyh??] so antara warisan turun temurun senioritas Belfast adalah menu Jaipur ..1/2 pakora 1/2 donor kebab on chips(sila baca dengan slang Belfast)

waktu kedai bukak:
5.30pm - 1.00am <----lama tuh,klu stay up pon leyh order Jaipur

teknik2 meng'order'
telefon di talian : 028 9029 2500

atau singgah je kedai dia di donegall road [tapi kwn saya ckp xde meja makan kt sna, maknanya kena bungkus gaks la]

so sape2 nak rasa keenakkan Jaipur meh la Belfast..[bleh jumpa ngan akma skali =p]

hidup Jaipur di bumi Belfast [ngeh3]