Wednesday, January 28, 2009

kuimpikan

Aku impikan diriku
Yang sentiasa ghairah bertasbih
Mengadu rindu kepadaNya
MengasihiNya sepenuh jiwa dan raga
mencintaiNya sekuat hati


Aku impikan diriku
Yang sentiasa mengalirkan air mata
Akibat rindunya aku kepada penciptaku
Akibat malunya aku kerana sering berbuat maksiat
Akibat segannya aku kerana sering menipu
Kecintaan ku kepadaNya


Aku impikan diriku
Yang hatinya sentiasa bergetar
Apabila nama Tuhanku disebut
Jantungku berdegup kencang
Bila disebut azabnya
Tetapi tenang semula
Bila dicerita kasih sayang Nya yang Maha Luas


Aku impikan diriku
Yang setiap detik mengingatiNya
Akan nikmatnya yang tidak tehingga
Kerana aku tiada apa-apa
Dialah yang Maha Pemberi


Aku impikan diriku
Yang sentiasa bertawakal padaNya
Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buatku
Maha suci dari menzalimiku
Kerana Dia penciptaku
Yang penuh dengan kecintaan kepada makhluknya



tidak pernah mahu untuk menjadi diri yang lalu namun selalu mengimpikan cintaku padaNYA melebihi segala yang ada di dunia..Impian perlu atas usaha dan istiqamah, akma!!adakah kau LUPA??aku tanpa cintaMU, bagai layang-layang terputus talinya.. terima kasih Ya ALLAH atas indahnya sujud..='(



yang ingin merinduiMU,
insan ini..

0 pEsAnAN: