Tuesday, January 20, 2009

Tag BOIKOT dari Syara


The rules as follows:
a) List down 5 of the products that you are boycotting
b) List down 5 of the products that you will try your best to boycott
c) List another 5 of the products that you find it's hard to boycott

saya tukar soalan boleh ke syara??haha!!macam tak berape nak beza aje soalan a dan b..saya tukar yer!!soalan c je saya tak tukar..hehe~

a) Barang BOIKOT yang tak pernah dan kurang sentuh..

1.Starbucks

Alhamdulillah, sejak lahir sampai sekarang, saya tak pernah lagi minum-minum di Starbucks..entah kenape, berat sangat nak berbelanja di sana..sekadar kopi, wal pon pandai buat..(eh??)

2.GAP

Yang ni pon tak pernah beli..tapi, dulu pernah teringin..before balik summer nanti nak beli satu pakaian GAP..naseblah, kesedaran memboikot datang..no GAP!!

3.Kit Kat

Alhamdulillah, bukan hantu coklat..pernah jugak makan ni tapi tak berape nak gemar..Kinder Bueno lagi sedap..tapi jarang jugak dah makan sekarang..jimat???diet??ah, ape-apelah..ngeh3~

4.Coca Cola

Bukan minuman kegemaran, alhamdulillah..jarang jugak minum air ni..tapi, adik dan cousin saya suke giler coca-cola..ini tugasku untuk mendidik mereka berpaling cinta dari Cola..

5.McDonald

Memang jarang berMcD..kalau ada pon ketika di LCCT sahaja tatkala bermalam dan menunggu flight balik Kuching di sana..even di Kuching ada jua McD, tapi tak terliur pon nak makannya..

b) Barang BOIKOT yang sudah sebati..

1.KFC

Ini antara kegemaran saya..memang harus saya berjihad NO KFC lagi dah..dulu memang start2 jugak taknak ke KFC tapi disebabkan pengaruh famili dan rakan sebaya, hatiku lumpuh..alhamdulillah, tadi kakak cakap pasni memang tak pergi KFC dah..doakan thabat~

2.MAGGI

Mak saya akan beli Maggi setiap bulan, 2 pek yang satu pek 5 bungkus tu..(ke, satu bungkus 5 pek??mane2 lah..) untuk buat stok mase lapaq..alhamdulillah mase kol mak tadi die cakap, “baek, mak tak beli lagi dah MAGGI,”..hehe~

3.TESCO

Saya nekad untuk mewajibkan diri untuk tidak meNESCO..banyak lagi hasil TESCO dalam simpanan..tengah berusaha menghabeskan secepatnya..sakit mata~

4.NESTLE

Saya minat MILO jugak..pendek kata semua ahli dalam familyku minat MILO, NESCAFE sume tu..tapi takpelah, TEH BOH kan ade..

5.KOTEX

Perlu bertukar.

c) 5 Barang susah nak boikot

1.Nokia

Handphone saya Nokia..tapi beli baru, LG Viewty..handphone NOKIA ittew tak boleh saya habeskan mahu pon buang macam barang2 TESCO tadi tu..lagipun, banyak kenangan tersimpan kemas di sebalik handphone berkenaan..=(

2.Google

Tahu milikan Yahudi..blogspot dalam google..perlukah bertukar ke wordpress??kerna itu termasuklah ia dalam barangan yang susah untuk diboikot..seperti kata syara, guna medium ini untuk kutuk mereka..hue3~

tak dapat pikirin tiga yang laen..=)



Syara, trimas..habes sudah..kali ni saya nak tag lah..seorang aje yang bertuah sebab katanya nan ado (motif ikut penulisan Hadek Pali) yang pernah tagtag beliau..hah, NAZRI..sila buat tag ini..hue3~


yang boikot,
adik akma~

0 pEsAnAN: