Tuesday, March 03, 2009

emm..saya redha

"ketahuilah..setakat ni tak pernah aku benci orang..
tp tak sgke aku benci giler seseorang..
dan org tu engkau...harap maklum..."


alhamdulillah, ALLAH tak letakkan perasaan benci kepada pemberi message ini..apalah sangat dibenci manusia, ALLAH kan ada untuk disayangi..no worries!!teruskanlah membenci kerana saya hanya manusia..jangan benci ALLAH ya!!naudzubillah min zalik..


maafkan andai tingkahlaku saya yang membuat hati anda membenci..terima kasih jua kerana atas komen itu, saya update blog yang pastinya dibenci jua oleh anda ini..saya doakan anda bertemu kebahagian yang bisa melupakan kebencian anda terhadap saya..


"ingat ALLAH, jiwa menjadi tenang.."


pemberi message adalah orang sama yang pernah mengatakan blog saya buhsan satu ketika dahulu dan menasihati untuk ditutup sahaja blog ini..if i'm not mistaken, nick InDu..terima kasih atas lawatan kembali..=)


mak, ayah, hidup di belfast banyak pancaroba, namun saya masih cakap hidup di sini ok sahaja..ada yang benci, ada yang suka..namun itulah kehidupan..mohon mak dan ayah saya selalu doakan saya dan rakan-rakan di sini..ameen~


7 pEsAnAN:

Unknown said...

hahahaa
dah namanya manusia, memang lah berperasaan.
tak gitu ?
hahahaa
kelakar lah rasanya.

kepada akma. chillah!
there is nothing to feel sad about.
alah,manusia je pun.
hahahaha

anyway, berusaha!
jgn bimbang, masih ada yang sayang
=)

aKmA said...

yes, I know nurul!!hehe..manusia tidak pernah yang berpuas hati..atas pengetahuan yg sebegitu, alhamdulillah ALLAH lapangkan dada untuk hal sekecil zarah ini..=)

yes, I know nurul!!masih ada yg sayang saya!!and one of them is you!!terima kasih kerana masih menyayangi diri ini..=)

sedihlah andai semakin jauh darinya..huwaaa!!ALLAH, ALLAH..

niesa.imana said...

salam wbt..

btol3, berlapang dada je lah.. sorang kurang mesra, digantikan-NYA
dengan seribu orang yang mesra dengan anda.. IA, xda kerugian pun dalam hidup anda tanpa kasih sayang indu tu..

who knows, one day this indu will beg u to accept his/her love (baca: kasih-sayang)..
only HE knows.. +)

Anonymous said...

Salam akma..
minta maaf .. dah berapa hari kak hanie nak tinggalkan comment kat cini tapinya tak berkesempatan.. huhu... maaf sangat2

anyway.. jgn sedih... ramai lagi manusia yg sayangkan akma.. jika ada org yg membenci kita kerana kebaikan yg kita buat.. redhoalah.. itu mehnah perjuangan.. namun jika kita dibenci kerana keburukkan yg kita buat.. segeralah berubah.. mohon keampunan Allah.. tapi untuk case akma, seorang membenci seribu yg merindui.. :)

mama selalu pesan.. amalkan mathurat pagi dan petang.. insyaAllah kita dalam peliharaan Allah sentiasa dari keburukkan manusia (dan syaitan) termasuklah kebencian mereka..

senyum selalu
kak hanie

Anonymous said...

Ummi ada share satu hadith ni ngn akiff, “kebajikan itu ialah keelokan budi pekerti dan dosa itu ialah apa yang tergetar dalam dirimu dan engkau benci orang lain mengetahuinya”
achik aKma be strong okie.. akiff saying achik!

**rOsE_cOuNteSs** said...

acik hajar pon syg acik akma!hek3 no worries..there are always thick n thin of life..Allah wont do a thing for no reason..n u never need to carry more than u can hold.IAllah Allah will always be with u..ameen~
xo hajar ^_~

aKmA said...

salam to all of you..=)

to niesa
thankz kak day..seorang membenci seribu yang datang, yez!!emm, andai die tak datang pon, saya dah siap2 maafkan kak day..biarlah~


to kak hanie
thanx kak hanie kerana selalu dgr masalah sy ni..hehe!!nanti nak cerita masalah cinta plaks lah..heheh~thankx sgt2..takpelah kak hanie, bencilah die pd saya..insyaALLAH nanti die ingat jugak kebaikan setiap perkara yang berlaku..saya berdoa sahaja sekarang..=)


to akiff
alolo..comelnye akiff..trimas2!!cakap kat ummi terima kasih tau...heheh!!acik pon sayang akiff!!muah3~


to hajar
thanx hajar..hope ALLAh will always with u too..hehe!!