Friday, May 08, 2009

kenangannya


yang selalu saya buat: googling..

lantas terjumpa gambar ini di blog veritas KYUEM..cuba teka saya search ape sampai boleh dapat gambar nih??hehe..saya search for KYUEM..seronok tengok gambar2 di dalam blog itu..jumpa senior [batch 8] yang masih junior masa tuh dengan bangsawannya..

tengoklah gambar tuh..bayangkan 3 tahun sudah menu tetap ini disajikan..sampaikan ada sahaja yang terkilan andai tidak menjamah sarapan hari Rabu dan Ahad..antara orangnya, sayalah tuh..pernah juga terlepas..lantas menjeling sahaja DH..memang terkilan tak terkata..

lantas tersedar..cepatnya masa berlalu..maka mulalah mengimbau segala kenangan di kolej selama 2 tahun di sana..benarlah, pengalaman sangat berharga dan tak mungkin akan kembali segala kenangan..manusia pon datang dan pergi..insyaALLAH berganti, namun mungkin tiada yang sama..ada saja bezanya..saya sendiri pon..mungkin pada yang mengenaliku, saya bukan akma yang dulu..

kerap, sangat kerap..terutamanya rakan-rakan lama di kuching sana..

"Akma makin sombong.."

itulah antara kata-kata yang sering saya terima..masyaALLAH, sungguh bukanlah niatku untuk menyombongkan diri..saya juga rindu pada mereka..apalah khabar an, nono, yatizul, yatilen, sarina, pijot, dillah dan semuanya..kadang-kadang terasa kejam kerana tidak menghubungi mereka..='(

dan, saya juga takut situasi yang sama berlaku pada rakan-rakan seKYUEM saya..kerapkali saya terfikir, andai bukan rezekiku di tanah asing ini, masihkah lagi network saya dengan rakan-rakan??masihkah lagi network saya dengan adik-adik KYUEM yang pernah berkongsi suka duka dengan saya??siapalah yang akan saya jumpa dalam pengembaraan hidup saya sekiranya cerita duniaku berepisod lain??

lepas tu kan, ade pulak yang cakap..lepas bersuami, bekeluarga, mulalah hilang kawan..huhu!!kalau tengok realiti sekarang, macam betul..what do you think??

pejam celik, pejam celik..sebulan lagi saya balik Malaysia..ole-ole tak habes beli lagi nih..aiyo~

3 pEsAnAN:

NSAM said...

InsyaAllah..kalau kawen tak kan hilang kawan. malah akan bertambah kawan. dulu kawan2 kita je. bila dah kawin bertambah pulak dengan kawan2 suami. Mungkin masanya agak terbatas dari sebelum berkahwin. tak bebas mcm single..tp InsyaAllah, hikmah berkahwin sangat besar...

as i am ~ NADYA~ said...

untuk saya pun ada ole2 kan~~kikikikiki

aKmA said...

to kak niniehe3!!orang dah kahwin mengomen..=)..insyaALLAH kawan suami saya kawan saya jugaks..kui3!!tapi, tengoklah keadaan suami gaks..kot2 die jenis mengurung isteri, adui, gawat!!sdey gamaknye..macam mane lah suamiku nanti..akak bile nak triple??hihi~


to nadyahehe..kitak maok juak ka nad??plan lah ke kuching...dapat kita temu..huk3!!bila nak balit dr indon??hoho~