Friday, November 13, 2009

Kuasa ALLAH

~ihsan dari gambar orang~


Alhamdulillah, semalam sempat dengar talk dari Yusha Evans, seorang muallaf dari America Syarikat..menarik jugaks biodata beliau..menganut Islam semasa berusia 11 tahun..masyaALLAH~nak kongsi kat sini macam tak apelah, kalian boleh google nama beliau..terus keluar biodata nya..=)

Pengisian yang menarik dari beliau..antara yang saya ingat,

'do something for your religion, land, country, society..'

'integrate into society..'

'you're never walk alone, ALLAH will always be with you..'

'life with ALLAH is worth everything, life without ALLAH is worth nothing..'

dan banyak lagi yang tak sempat saya dengar dan faham..hehe~

Dan apa yang menarik untuk talk ini sebab saya terkesima dengan kehadiran classmate saya, seorang lelaki non-believer..terkejut gaks dia menyapa saya sebaik saja talk habis..positive feedback dari beliau, alhamdulillah..doakan semoga dia akan hidup dalam Islam sebelum ajal menjemput..Ya ALLAH, kami jua mohon rahmatmu..huhu~

Nak dijadikan cerita, saya teragak-agak gak nak kasik kertas promosi pasal talk ni, lantas saya kasik pada 2 classmates saya sahaja..apa yang mampu terucap di bibir kala itu hanya, 'feel free to come,' dan sedikit senyuman..pastu terus keluar dari dewan kuliah..ish ish..daie jenis apa kah ini??

Tapi, saya tak lupa nak doa pada ALLAH moga hati mereka terbuka untuk dengar talk itu..walaupun usaha sedikit ja, tapi kuasa ALLAH takdak siapa dapat lawan..itu yang saya suka berdoa..doa sembuhkan hati, doa diterangkan hati, dan banyak doa lagi..berdoalah selalu sebab itulah tanda kita ni hamba..=)

Alhamdulillah dari 2 orang yang saya kasik, seorang dibukakan ALLAH pintu hatinya untuk mendengar talk tersebut..dia sangat baik, pendiam dalam kelas, ada potensi untuk dikaderkan kepada Islam..doakan saya juga kuat untuk nak kasik AL-Quran free kat dia ni..mungkin dia pon tercari-cari jalan sebenar..

Ya ALLAH, tunjukkan jalan sebenarmu kepada kami..ameen~


[sekadar coretan untuk dibaca ketika tua nanti..=)]

2 pEsAnAN:

JHaZKiTaRo said...

alhamdulillah.. semoga kita takkan berhenti berdakwah utk membawa manusia ke jalan kebenaran.. Yusha Evans is truly a great man.. really admire his dakwah work..

by the way.. rasenye die peluk Islam 11 tahun lepas, waktu umur die 18 tahun.. bukan waktu die umur 11 tahun.. maybe u silap type kot.. :)

anyway, salam kenal dari Dublin.. rajin2, datang laa singgah my blog.. i've written something about him too..

aZura said...

Assalamualaikum.. cheq pernah tgk video yusha evans di youtube. Very interesting & suprisingly inspired of his knowledge abt Islam & Christianity...

Salamz dari Singapura..:D