Wednesday, September 29, 2010

Buat Wanita Solehah

Kadang-kadang saya rasa tak puas bermesra-mesra bersama sahabat-sahabat saya yang sudah mendirikan rumah tangga ni. Satu hari nanti, kalau saya dah jumpa korang balik, saya nak peluk semua tanda sayang saya pada sahabat-sahabat semua. Entah perasaan ni datang dari mana, mengetuk-ngetuk pintu hati semenjak dua menjak ini. :)

Sarina
Kali terakhir kami berjumpa adalah pada tahun 2007 tak silap. Pernah beberapa hari stay dekat UPSI tempat beliau belajar kalau kolej bercuti. Ambik Matematik jugak kat sana. Sama-sama minat maths semasa sekolah menengah dahulu. Now, stay dekat Sabah dah ikut suami. Dan saya pun tak tahu bila kami akan bertemu kembali. Be a good wife, friend!Aku tau kau sayang sangat kat laki kau. :)

Ernie
Kali terakhir jumpa ernie adalah pada tahun 2005. Suka buli erni sewaktu sekolah menengah kat Sains Kuching dulu. Kalaulah ern masih ingat dengan kesalahan ejaannya yang selalu dulu tu, mesti mengundang gelak ketawa saja. Teringat dengan Donovan yang suka gelak besar bila jumpa kesalahan ejaan ern yang kadang-kadang boleh menjadi maksud ayat yang lain ni. Adoi, kelakar kalau kenang-kenang balik. I miss you, ern! Erni ni lah harapan kami sekawan untuk jadi driver kalau ada jalan-jalan keliling Kuching. hehe. Sekarang masih menetap di Kuching sebab suami pon duduk satu taman perumahan. :)

Athirah
Kali terakhir jumpa Athirah ialah pada bulan April 2009. Masa tu pergi Leeds, jalan-jalan. Dan masa tu lah last sembang-sembang single dengan beliau. Kalau kat kolej dulu, selalu juga bersembang-sembang rahsia dengan Athirah. Kongsi itu, kongsi ini. Tapi bila masing-masing dah jauh, lain pula tempat berkongsi cerita. Betul-betul rindu Athirah dah. Sekarang dah jadi sayap kiri seorang pejuang. Jadi isteri solehah, tyra!

Hamizah
Kali terakhir jumpa Ajah ialah April yang lalu. InsyaALLAH kalau ada jodoh, kita jumpa kat FUIYO 2010 ye ajah. Tapi jumpa di saat Ajah dah jadi isteri orang. Mungkin dah tak sama macam dulu dah. Jangan risau Ajah, kenangan persahabatan antara kita akan saya ingat sampai bila-bila. Saya akan selalu doakan kebahagian Ajah dan suami tercinta. Rindu Ajah juga. Harap bolehlah nak peluk Ajah lagi. :)

Suka bait lagu-lagu ini. Ditujukan khas buat sahabat-sahabat yang dah bergelar isteri.


Buat Wanita Solehah

Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah
Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke akhirnya

Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
K
au hembusk
an nafas semangat
Penawar hati


Salam sayang dari sahabat kalian,
aKMA

2 pEsAnAN:

miraroslan said...

yg x boleh blah ape tau kak?

aku tau ko syg sgt kat laki ko..

akk, kita balik naik basikal..ok xde motif!

aKmA said...

hehe..sy pon tatau nape sy letak tu..tapi kawan saya selalu sangat cakap macam tu..jadi saya ambik je apa ayat selalu dia cakap.LOL.