Monday, April 21, 2008

..duduk dan taip..

~budak ni pon aku suker..~

Salam..


hari ni block 4 pon terfree skali..miss shree tidak menghadirkan dirinya ke lab..*x gembiranya*..free block la paling *tak best*..kui3!!statement bajet jer semua tu..sungguh, words tandaan * itu adalah opposite setiap apa yg aku ckpkan..

wp sampai block 6 tadi aku free dgn ditambah block 5 selepas ini, ape yg aku ulangkajikan hanyalah further maths..chem??aku rase klo aku buat chem tym free block probability membuang mase tu sgt tinggi sebab aku termenung lagi *ni kes klo x tahu byk..*, pastu tanpa paksaan aku akan tutup buku chem. Dgn sekemas2nya n p ambik study further..hak3!!kesian aku kat chem ni..

dan, wp selalu study further, trial hari tu teruk jugak markahnya..nak ckp ke x kat cni ek??xyah la kot..klo nk tahu, tanye direct kat aku..tanpa segan silu aku akan ckp berapa..moga2 menjadi teladan buat semua pelusuk warga kolej..eik??x perlu tahu pon xpe kot.bukan best pon markah itu..haha!!xpe, usaha lagi..

tetiba tangan ini menerkam kalendar yg terdapat di sipi2 meja study ini..kulihat dan kukira tempoh masa yg berbaki by using Newton’ Law of Restitution..alamak!!tinggal (10-2) minggu lagi!!aduhhhhhhhhhhhhhhhhh!!x lame lagi kaki ini akan melangkah pergi dan berambus dari kolej ini dan x kembali lagi utk study di sini..bukan aku jer, kawan2 seniors yg len pon..sebelom itu, masih tinggal 3 minggu lagi utk aku menghadapi paper final yg pertama..

sgt2 bersyukur di tempatkan di kolej ini..first tym masok cni, sungguh aku x nak pon!!wp kolej ni agak kebaratan sket, tetapi terselit jugak seribu hidayah di cni..byk yg aku lalui, byk yg aku pelajari..klo nak crite pasal aku dari a to z perjalanan hidupku di sini, memang panjang tapi habis la klo istiqamah dlm bercerita..xdenye crite aku tu x abez..crite aku bukannye mcm 'sembilu kasih' arahan datuk yusof haslam yg berdekad tu..loya tekak tengok crite gitu deyh..hahah!!

thanx ALLAH kerana memberi peluang untukku berada di sini, dan kau tunjukkan aku dgn hidayahMu..hanya Engkau sahaja yg tahu perjalanan sebenar aku sebagai student kat kolej ni, dan sekaligus sebagai hambaMu yg lemah..syukur~

Firman ALLAH:
'Diwajibkan atas kamu berperang , padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci . Boleh jadi kamu membenci sesuatu , padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi ( pula ) kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat burukbagimu ; ALLAH mengetahui , sedang kamu tidak mengetahui..'
-surah Al-Baqarah ayat 216-

wallahu'alam..

0 pEsAnAN: