Saturday, April 19, 2008

janganlah jadi robot!!



salam..

setelah sehari x mengupdate, dan sekarang laju kugerakkan jemari2 ini untuk melakukan tugasannya..entahla, planku xnak pon update lagi hari ni sebab aku xde cite sgt nak dikongsi..itulah, rasenye hari2 aku lalui bende yg same..kdg2 seronok, kdg2 membosankan dan kengkadang plak menyedihkan..namun, harapanku agar aku tidaklah seperti robot yg nmpak hidup di luarnya seperti bermanfaat namun di dalamnya langsung useless..kenapa begitu ya??

gini, lihatlah robot..penciptaan robot bagi aku satu pembaziran..klo tgok betol2 ape jugaklah fungsi robot ini kepada manusia??adakah sekadar pandai berckp english??x pon sekadar mampu mengeluarkan sepatah dua ayat??adakah boleh hanya hal 'sekadar ini' robot dianggap berguna kepada tuan yg membelinya??

klo x dipasangkan bateri, robot pon mati..x dptlah bekerja untuk tuannya..or x pon die tido sekejap kot..konon berehat..ala, robot ni!!keje ckp jer pastu nak rehat plak..gerak-gerak pon terbatas..bosanlah!!pastu after pasang'ing the bateri, buat lagi kerja yg same..'hi, good morning!!'kata robot itu..ala, setakat install camtu bley la die ckp..cube tanye die, sape rasul akhir zaman..kompem fail!!

robot2, ko useless tau x..keje ko itu je la dari dulu sampai skang..sehebat mane pon manusia mencipta ko tu xkannye bermanfaat..klo ade pon, bende lain pon bley buat ape yg ko buat..nak buat robot yg pandai sapu sampah??weh, aku pon pandai sapu sampah ape!!baik aku jer sapu dari beli robot mcm tu..dpt beli penyapu byk2 klo nk dicomparekan beli robot tu hah..


dan, manusia xkan dapat mencipta ape2 pon yg hebat setanding dgn ciptaan Yang Hakiki, ALLAH!!lihatlah kejadian manusia itu sendiri..sgt menakjubkan!!untuk itu, jadikanlah diri kita sebagai hambaNya yg berguna..klo kita x berguna pon ALLAH takkan rugi ape2, yg ruginya adalah diri sendiri..konklusinya di sini, jagalah diri baik2 dan fikir dahulu klo nak beli robot..he!!


0 pEsAnAN: