Thursday, April 24, 2008

..kukagum pada Penciptanya..



salam..

hari ni block 2 triple periods..aku x rase pon nk mengeluh untuk triple periods block 2 berbanding block 4 aku..hehe..sebabnye aku sgt2 enjoy tym kelas ni..further applied, wp susah tapi aku suke..dan guru applied aku adalah mr micheal alderson..wp die baru muncol dlm hidup kami pada tahun lepas tapi aku rase dialah guru yg aku gemar sgt2 seperti gemarnya aku pada seorang guru matematik tambahanku dahulu, mr yap don kiang..


kedua-duanya hampir serupa..minat yg mendalam pada matematik..sangat dedikasi dan komited dlm mengajar..x pernah nak marah klo dpt markah x best sebaliknya terus-terusan bagi semangat..sebab tulah aku rase sedey bile aku x dpt jawab soalan applied dulu..bukan ape, salah satu sebabnya, aku telah mengecewakan hatinya dgn resultku (klo die kecewa la..)..aku sgt2 berharap aku x mengecewakan die untuk exam real nanti..amin ya rabb..


tertarik plak aku dgn kata2 die tym block 2 tadi..Newton's Law x betol???ye ker???tapi itulah kisahnye..die ckp Newton's Law ada kesilapan dlm teorinya..aku x pasti sgt ape yg silap sebab aku curi2 dgr jer tym die pegi ckp ngan rodhi kot..pastu die g ckp lagi,


' and economics, oh my goodness!!it's a fiction!!they tell whatever they want to tell..'


begitulah ayatnye sipi2..aku dah tergelak dah..pastu die g hentam chemistry plak..alkisah, rupe2 nye die ni degree in chemical engineering!!ambik chemistry rupenye..


'chemistry is boring!!'


hahah!!sekali lagi aku gelak..rase nak mengiyakan jer..tapi aku rase cam menyampok plak ape diorang sedang ckp kat depan tu..makanya, aku pon gelak2 sopan sahaja..kui3!!lawakla sir ni..


aku sgt respect ngan die sebab die sgt terer dlm maths ni..namela cikgu maths kan??tapi seterer-terer die ada lagi yg Maha Hebat iaitu penciptanya, ALLAH..dan Dia Maha Mengetahui segala yg ada di langit dan bumi..pengetahuan kita sangat terbatas..ALLAH kurniakan kita kelebihan memasing dan jugak kekurangan..jgn ditangisi kekurangan tapi bersyukurlah atas segalanya..yg kita perlu buat sekarang atasi kelemahan itu dgn kelebihan yg kita ada..



teringat ngan kata-kata Syara tadi..

'yang kita dapat buat sekarang adalah usaha iaitu study..yg selepas ini adalah di luar kawalan kita dalam mengetahuinya..kenapa perlu risau pada hal yg di luar kawalan..'


ya, kenapa perlu risau, AKMA!!yg ko perlu buat sekarang study..hanya ALLAH yg menentukan..




1 pEsAnAN:

Anonymous said...

x sangka mr micheal 2 de degree dalam chem eng..

Yg saya tau, die lepasan oxford!

Semangat macam die la yang saya rasa para bakal guru patut ada.

guru perlu mendidik bukan mengajar
(correct me if i'm wrong)