Thursday, April 24, 2008

..no spesifik tajuk..

~kami yang x gedik sangat~

Salam..


Hari ini dimulakan dengan block 4..owh, chem ler..ni mesti ms shree suroh sambung balik eksperimen semalam..lame giler buat bende alah ni..ape ek name eksperimen ni??klo ekot blog jpah caffeine extraction..yelah kot..hehe!!kedengaran begitu jugak namenye semalam..huuu..

Aku satu group dgn nad, dayah, meor n eddy..kami gune instant coffee..nak abez kelas chem. dan eksperimen itu pon belom jugak habis..so kami simpan balik ‘filtrate’ (hasil turasan dalam eksperimen ini) itu di dalam kebuk wasap lagi..aku pon terpikir dan bertanya kepada dayah n nad..


‘korang, kalaulah aku p buang filtrate tu, korang marah aku x??’

‘ish, memanglah marah!!’kata nad..

‘2 hari tu!!’sambung dayah pulak..


Entahnye nape aku g tanye diorang soalan b***h itu..kompem2 diorang marah klo aku p buang kan??klo korang pon mesti marahkan??jgn nak tipu aku korang x marah plak..eleh!!perasan 'suci' ler tu..kui3!!

Cube kite perhatikan situasi ‘pembuangan filtrate itu’..filtrate itu dihasilkan dlm masa 2 hari..tapi klo sekali aku dah buat salah iaitu g buang filtrate tu padahal eksperimen blom siap lagi, satu grup akan marah..

Dan, cube kite piker balik dan renung2kan..umur kite mungkin dah masok 20 thn skang (aku dah 21..) ..tapi dosa dan kesalahan hari2 buat..tapi yang takjubnye, ALLAH x penah nak putuskan nikmat buat hamba2Nya.. ALLAH bukak pintu taubat lagi..bagaimanalah amalan kite sehari2 kan??aku ni pon bukan baek sgt..hampeh jer byk..huhu~

owh, di kesempatan ini aku ingin mengucapkan Selamat Hari Lahir buat Sal..manfaatkan umurmu ya..20 dah tu!!alhamdulillah, sampai jugak ke usia ini..syukur..tapi harus diri sendiri mengingatkan diri memasing ajal pon semakin dekat..

Firman ALLAH:
'Dan setiap umat mempunyai ajal (batas waktu). Apabila ajalnya tiba, mereka tidak dapat meminta penundaan atau percepatkan sesaat pun..'


semalam EWS kami sempat maen congkak..ok gak ar EWS ni berbanding EW yg len..xla mcm tutttss sgt..hehe!! rasenye Horsefall suke ke x ek EWS semalam??xlah kuketahui..kui3!!owh ingin diletakkan di sini pic Saad Square yg sudah hilang...untuk senior2 ku yg sedang berada di UK skang lihatlah Horsefall dah buat ape kat Saad Square kite!!huhu~


~dulu Saad Square aku indah permai~


~tiada lagi Saad Square..Horsefall nak watpe skang ni??huhu~


wallahu'alam..

0 pEsAnAN: