Monday, May 05, 2008

..mak aku suroh kawen!!...


salam..

kala ini aku kat bilik tgh dgr lagu sahabat sejati dendangan UNIC..alahai, sdey nye lagu ni!!huhu~aku ade free block until block 5 nanti..lame tu!!biasenye aku akan memilih untuk stay kat RC klo free block tp hari ni aku bercadang nk g bilik je sebab nak update blog ku yg tak terupdate semalam dek busy yg aku buat2 sendiri..kah3!!lagi pun semalam x kuar idea nk story ape kat blog..sorila blogku~

sebenarnye aku plan2 nk ambik mase 30minz jer..xtau le mampu ke x..bace until habis post ni okies, adakah aku betol2 meluangkan 30minz untuk post kali ini??hehe!!nk kuar kan idea menulis dan ayat2 'sejiwang' yg mungkin mcm payah je ni..kui3!!dan, mungkin aku xde kelebihan dlm meng'create' ayat2 yg best dan yg mampu meninggalkan kesan kepada pembaca..xpela..x tinggalkan pon xpe..hek3!!

sebut pasal kelebihan ni, dan akanlah disertakan jua dgn kelemahan..yup, semua manusia punya kelebihan dan kelemahan..aku tidak terkecuali..ape kelemahan aku ek??ape plak kelebihan aku??alamak!!payah nk jawab ni..klo aku jawab kelebihan aku takot te'riak' plak..nauzubillah..tapi klo ckp pasal kelemahan bley jer..hek3!!

aku ni sgt payah dlm bab hafal2 n bace..tengok je la subjek chem ku dan subjek sejarah ku tym spm dulu yg telah ku critekan sebelom ini..sgt2 payah!!i admit that..kdg2 aku ni selalu je jeles kat kawan2 aku seperti Kim la yg kini menjadi tok guru chem aku..bile aku tanye je soalan chem kat tok guru, fuiyo!!pantas skali menjawab nya..

klo org tanye aku plak pasal chem??owh sorry, i don't have tym~berlagak giler, padahal xtau nk jwb!!blah la aku..tapi in real situation aku x buat la gitu..skadar tgok2 je soalan klo ade yg tanye pastu g la mintak tolong org len..hek3!!mcm melepaskan tanggungjawab ade gak..tapi aku xtau nak wat, camne lah gayenye kan??terpaksalah..huhu~

klo ade yg tersame keadaan nye ngan aku, mari kita same2 muhasabah diri dgn ditemani firman ALLAH ini..

"Dan janganlah kamu iri hati terhadap kurnia yang telah dilebihkan ALLAH kepada sebahagian kamu atas sebahagian yang lain. Kerana bagi lelaki ada bahagian dari apa yang mereka usahakan, dan bagi perempuan pun ada bahagian dari apa yang mereka usahakan..."
-Surah An Nisa' ayat 32-

klo la ade yg rase 'aku ni xde pape pon' dan sekadar kelebihan yg org len pon ade same, x jadi kelebihan pon pade pndgn die, org len lagi hebat compare to dirinya sendiri..sgt2 la low profile dan sentiasa bersyukur dgn ape yg ade kat die..tapi sebenarnye org sebeginilah yg mempunyai kelebihan yg jarang2 ade kat org len..iaitu sabar!!walaupun hanye dua suku kata sahaja tapi pada ALLAH tinggi darjatnya org2 yg bersabar..

Firman ALLAH:
"...hanya orang yang bersabarlah yang disempurnakan pahalanya tanpa batas.."
-Surah Az Zumar ayat 10-





makanya, mari2 kita sama2 bersabar..aku pon kesabaran tahap mane entah..huk3!!dan, aku mintak maaf sgt2 sebab tajuk post aku x selari dgn ceritanye..hahah!!sje nk exaggerate the story..sorila, readers..gurau2 jer tajuk post ni..hehe!!dan jugak, alamak!!aku ter'exceed' hampir 15minz untuk entry ini yg aku kire hanye mahu 30minz je dlm mengarangnye..huhu~

wallahu'alam..

0 pEsAnAN: