Thursday, May 08, 2008

..sukatilah labu..



salam..


malam tadi yg sunyi...kala aku sdg ingin berpura2 membaca NMR dan chromatography sume tu, kedengaran gabungan suara beberapa wanita..mcm choral speaking ade gak bunyinye..ish rajin tol diorang wat choral speaking sampai tgh mlm..klo ajak taklim tym tu nak ke x diorang ek??huhu~tp utk ape choral speaking tu??lailatun nisa' ke??wow, hebat!!tapi pastu aku rase x hebat dah..

mane x nye, pas habis diorang praktis (mungkinlah kot coz dah lebey 12tgh mlm dh tym tu..
) bunyi gelak2 besar plak kedengaran..eh belatih gelak pon ade gak ke??apsal horror sgt gelakan mereka tu??x paham aku..mungkin ade dlm skrip kot..tp apsal x bley gelak2 manje mcm tyra??senyum2 sumbing mcm kim??ketawa sopan seperti katun??gelak 'sms hek3' aku pon bley gak masok list..nak je aku mintak diorang try jenis2 gelak kami..mane tau ade yg terpikat lantas jadikan ia sebagai panduan ketika nak tergelak ke..apsal la nak habis kan tenaga dgn gelak begitu..org2 terlibat dlm ketawa besar tu aku tidak pasti siapa..malas nk menjenguk ke luar jendela..

teringat kata2 sal..

"ketawa Rasulullah saw hanyalah menampakkan giginya sahaja..."


jauhnya perbezaan gelak aku dgn gelak Rasulullah saw..klo bley guling2 hindustan skali aku buat..tp stakat ni maseh dlm peringkat terkawal la jugak gelak2 ku..eh terkawal ke??entahla, kdg2 x sedar jugak klo terjumpa ratu2 lawak KYUEM ni..wp x dianugerahkan mahkota atas gelaran ratu yg disandang tapi mutu lawak ratu2 ini sgtlah high class..low profile tol ratu2 ini!!bgz2..

owh EWT tak seperti yg diharapkan..aku hadir agak lewat..entahla tetibe rase mcm x seronok plak sebab kehadiran aku diiringi dgn sorakan yg aku kira terlalu berada di tahap maximum..rupe2nye diorang tgh main tarik tali..xpela, KYUEM memang begini, sgt bersungguh klo bab lawan2 antara house..semangat giler la nak sokong house memasing..



aku akui klo come to semangat house sume ni, aku memang jauh kebelakang..tapi x kesahla nk semangat ke x, cume ingat2 kan diri sendiri supaya bersederhana dlm ape2 pon..makin2 yg muslim, kite ni bawak title Islam, try limit diri memasing..aku pon selalu gak tersimpang dr landasan..huhu~

kurang 10minz aku terus blah sebab makanan kat EWT x best..hak3!!tmpt first aku check mestila tmpt makanan..x sangke EWT yg kutunggu, hanya sempat 10minz shj kuhadirkan diri..tapi org ckp ade ular punye persembahan..klo ade yg sedar, inilah salah satu kuasa ALLAH..ular yg berbisa ALLAH telah tundukkan dgn kekuasaanNya..

Firman ALLAH:
"Dan Dia menundukkan apa yang ada di langit dan yang ada di bumi untukmu semuanya(sebagai rahmat) dariNya. Sungguh, dalam hal yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran ALLAH) bagi orang-orang yang berfikir.."
-Surah Al jasiyah ayat 13-

dan seorg hamba ALLAH ckp, blog aku bosan..emm, sukatilah..x kecik ati pon..asal aku tau niat aku nak wat bende2 ni sume kenape sudahla labu..pandangan org sumenye berbeza..ade yg jauh ade yg dekat..aku menulis ekot gaya bebas aku sendiri..kelemahan memang sah2 ade..xde yg perfect, okies!!ambik ape yg Jpah selalu ckp..

..write to express not to impress..

malam ni xdpt g lailatun nisaa'..klo sempat pon aku tak tau berapa tempoh masa yg tinggal..busy berdating dgn chem..huk3!!xpela, yg penting skang study..bagus jugak ms shree buat tym trial mlm ni..klo x, mungkin aku x wat chem mlm ni kot..aku xnak tak pergi untuk kali yang kedua..cukuplah sekali x pergi atas reason yg tertentu..hanya 'sunan' je tau..hehe!!ok, dah!!study~

wallahu'alam..

0 pEsAnAN: