Saturday, July 19, 2008

KALAU SAYA PERGI MELAWAT KYUEM


Salam warga-warga emas semua..

Sarapan apekah warga KYUEM hari ni ye..cereal ke??merontanya perasaan nak pergi melawat kolej, lebih-lebih lagi junior sekolahku berada di sana jugak..nabil, tunggu jak!!kelak kamek g cya lawat kitak!!keh3~dia ni pon adik spesis melaghokan saya suatu ketika dulu..=)

Kali ini saya akan men’tagged’ diri sendiri sebab takde orang yang sudi men’tagged’ saya cuti2 ni padahal semua orang banyak free block..eh, mende la yang aku cakap ni?? (lawak kering ja..hue3~)..dan disini saya ingin membuat pengumuman, tiada sesiapa yang akan di’tagged’ oleh saya sebab saya penatla mereka soalan..lepas buat soalan kena fikir jawapan pulak..mane aci nak bagi orang laen jawab!!

Jadi kepada bloggers satu batch especially PUAN KIM-BOJA a.k.a TOK GURU yang nak jawab soalan saya, janganla buat!!ingatlah kepayahan saya dalam mereka soalan-soalan ini!! (bajet ja orang nak jawab..kueh3~)..takpelah, kalau nak jawab pon ubah-ubah je soalannya..pertama mungkin boleh ubah jadi kedua??atau anda jadi kamu??boleh kot~haaaaaa~ (perasan ja diri ini ada yang nak jawab..)

Okey, soalan-soalannya berbunyi..

KALAU SAYA PERGI MELAWAT KYUEM (title dahulu)

* Siapakah orang pertama yang ingin anda jumpa sangat2??
Accountant kolej sebab saya nak bagi slip bank tanda dah bayar dah yuran resit..kalau tak bagi tak dapatla saya nak tengok result..huhu~orang kedua, abang burger..(sangat tak menjawab soalan..soalan nak yang pertama ja..huh!!)

*Apakah tempat pertama yang ingin anda jejakkan kaki??
Soalan kacang tanah..Musolla As-Saad sudah semestinya..dan kedua (lagi sekali tak paham soalan!!), bekas chaletku, itu pun kalau muka dan tangan tak malu ketuk chalet super junior..huwaa3~

*Apakah perkara pertama yang anda akan buat sesampainya anda di sana??
Bercakap-cakap dengan pakcik guard dan mengambil pas pelawat darinya dengan sopan dan ramah..huk3!!saya sudah menjadi seorang warga asing di sana..=(

*Siapakah yang anda hendak sangat2 bersama-sama anda untuk pergi ke KY??
Rakan-rakan yang mahu jugak ke sana pada hari dan waktu yng sama..siapa nak ikut saya??haha!!tapi kalau sorang-sorang pun okey jugak sebenarnya..sebab tumpuan para juniorsku hanya untukku..kah3~

*Apakah perkara yang anda ingin sangat2 buat di sana??
Solat subuh secara berjemaah di Musolla..lepas itu dengar tazkirah..lepas itu merayau satu kolej pagi-pagi..mahu-mahu!!lepas tu nak pergi main air pancut..tak pergi buat pulak last day tu..pakcik guard, izinkan!!sekali jer..huwaaa3~

*Gambar apakah yang ingin anda ambil nanti??
Pintu masuk ke KY..saya lupa nak ambik gambar ini..satu lagi, gambar bilik saya..tapi pemandangannya pasti sudah lain..gambar Mr Micheal Alderson!!wajib sikit~gambar Musolla lagi walaupun koleksi gambar musolla dah berlambak dah..heee~

*Berapa malamkah anda mahu bermalam di sana??
Si Mira pernah ajak stay sana seminggu..kah3!!itu sungguh lama..saya malu dengan makcik guard..kalau semalam pun dah kira bersyukur sangat-sangat..huwaa3~tapi nak tambah lagi la, dua malam la!!tiga ke..huk3!!

*Apakah ole-ole yang akan anda bawa untuk adik-adik di sana??
Choki-choki, boleh tak??mesti adik-adik suka..saya tahu tu!!baeklah, saya akan bawak choki-choki..insyaALLAH..saya akan usaha nak bawak ni!!tapi terpaksa bagi sorang satu ja..tidakla kudapat bagi seorang satu kotak..jangan melampau ya!!kueh3~

*Siapakah guru yang anda ingin sangat2 nak jumpa??
Mr Micheal Alderson..kebijaksanaan dan kesantunan dia telah memikat hatiku..dan dialah satu-satunya guru yang pernah memberi cenderahati comel kepadaku semasa harijadiku (mimpi ja..sangat menipu!!)..sir, saya masih simpan kanggaroo itu..hehe~

*Apakah perkara terakhir yang akan anda buat sebelum mengucapkan bye2 kepada mereka??
Mempromot blog kepada super juniors!!muka tak malu la saya ni kan??tak kisahla, nak promot jugak..hue3~nova, whiteboard saya tinggalkan hari tu sediakan tau..nak tulis address kat situ besar2!!haha~

Dah tak tau soalan apa nak direka dan nak jawab apa..kita berhenti di sinilah okies..kalau ada sebarang soalan untuk saya jawab, boleh je kalau nak tanya..malu bertanya sesat jalan..=)

6 pEsAnAN:

Anonymous said...

kanggaro??
bukan koala dr australia ke michael alderson bagi..
hhehe..kantoi..
tak appreciate lnsung.,hadiah pn lupe.,
msti sedihnye die dgr, tak ngaku student..
jadila mcm saya, wlpn dh hilang mende tu, tp stil ingat lg..
kueh30..


akak, nk brkenalan dgn si nabil tu bolehke??
nnti mcm pelik plak, tak pnah tego tetibe nk bsembang..
bising jgkla mulut die dlm grup...haha ikut roomate die la tu..

eh cmne tau die kat sini ek??

aKmA said...

saja nak kasi die bagi saya 'special' sket..
janganla pecah lobang!!memang koala pon..
'saya sorang ja dia bg kanggaroo'..ngeee~
(menipu x baek..jgn ekot!)
-statement cover line-

nak berkenalan mcm mane tu??musykil ja..hahaha..
kamu kan fasi die,mende plak x penah tego??
mmg die ekot roommate dia yg sopan ni..keh3~

sy kan byk link2 kat kolej tu..
sume bende uptodate..hahaha..
cuba teka mcm mana sy bley tahu??haha~

Anonymous said...

hah!
sah2 kantoi bulat2 ni..
mesti ade smone yg rapat ngan akak, sembang ngan si nabil tu then tetibe tau die sains kuching lps tu bgtau akak kan3??

sape agaknye yg btau nih..
tak lain kak tun la kot nih..
lps tu die sebar kan ke seantero dunie..ish3,


hebat gile 1st game samurai dh jd winner...
haha td sy da bkenalan ngan die dah,.
bile sebut je name akak die trus pelik..
ade ke patut,,, dgn muke seposennye nye mengeluarkan statement "awk ni boyfriend kak akma yer?"
mak oi dik(eh sebaye jer) petbro je kot(die taktau lg la ni)

lalu dgn muke trkejut berok kyuem pn sy ckp leh "oi, memandai jer kamu, mane ade die senior sy la!"

dgn selambenye die mmbalas "oh ye ke? ha, tu la sy pn tkjut jgkla klw awak boyfriend die.."(muke die selambe badak je jwb gitu) dah le depan kekawan grup die tu..
hei panas btol, nseb baekla dh abes samurai tym tu..haha

haha baiknya sy tym samurai, control ayu dan sopan gitu..hahah

apsal la pggil nabil?? bukan kah nama itu bersifat kejantanan atau pun feminin, boleh kompius tau org dgr..abg bil,.. abg bil,,mat lawak tu,,haha

aKmA said...

eik??memandai je teka..xde2,biarlah rahsia semuanya..kui3~

ala,kan dah cakap..org kuching memang hebat2 pon..keh3~
hahah!!selamba punya nabil!!ceyt~xde insurans mulut tu..
napela x cakap, saya sedang cari imam masjid negara??hahah!!

jgn heran sangat ngn die tu..mmg selamba nak mampus..
tak tau bila mo sedar jd ayu dan sopan mcm i..kueh3~
xpala,slow2 ye nabil~nanti x pasal2 blom setahun dah jadi ayu like me~

nape nabil??mane la sy tahu..
kmu sorang la pggil die nabila, nak??
ceyh,kamu tetibe panggil die laen..hahah!!

Anonymous said...

haha..

nak sy sorg je pggil die nabila..
aduhai..
ini lg bahaye kak
pelik ja bunyi nye, sorg2 je pggil die rupe itu..ngeh3

jgn la kak..sy ni sng dpt 'mslh hati'..bahaya,,..kang tak semene2 kang..lain plak jd nye..kueh3(jgn spekulate yek)
dah la advisor n tmpt rujukan sy dh fly n dh jd x-ky sume..takde sape nk bg nasehat ni...huhu

tidak...tidak..tidak...

aKmA said...

muiz2..
sy x ckp pun sampai ke situ tau..
kmu yg mule..sy apatah lg..truskan aje ni..haha!!

takpalah..nabila pon ok what..
eee,x penah pggil dia nabila..
mcm feminin x hengat..
die bukanla feminin yg disangka..haha!!(tp bang sayed tu yg x tahan..hak3~)
nabil2,sori~=)
(klo die tau kewujudan blog ini mamposla..)

masalah hati..bahaya!!keh3~
azali kan ade,g lah rujuk die..hue3
klo die jd petbro,fuh!!mmg best..hari2 bley rujuk..huwaa3~