Thursday, July 24, 2008

Kenapa Bukan Celcom



Salam ye..

Saya mula memiliki handphone peribadi semasa akhir tingkatan 5..masa tu memang ramai sangat dah kawan-kawan yang dah punya handphone..jadi saya pon macam berkeinginan..seronok jugak ada handphone sendiri masa tu..

Ini number pertama saya, 0194692343..YES, I WAS A CELCOM USER!!tapi itu dulu..dan rasanya saya taknak guna CELCOM lagi..tengokla macam mana..depends la kalau ‘imam’ saya guna CELCOM saya gune la nanti..hahah!!

Masa saya di KY pon saya ada number CELCOM jugak tapi kejap jer, sebab simcard hilang pulak..tak ingat dah berapa numbernya *(edited!!dah tau dah, 0136698592!!trimas2~)*..tak kisah pon sebab memang nak suruh die hilang kot..haha!!saya guna pon sebab nak call rumah ja..tapi fikir2 balik macam membazir ja kena topup due2..jadi, alhamdulillah CELCOM mengundurkan diri, hilang terus..=)..(macam tau2 ja tuannya tak suka dia
..)

Nak tahu kenape saya taknak guna CELCOM??sebab saya ada bad memory dengan CELCOM!!semuanya sebab PLKN..kalau nak refresh balik segala mende memang banyak yang tak ingat sebab ini bukanlah ‘memori daun pisang’ buat saya..

After habes ja PLKN dulu, saya tetibe dapat mesej berhantu berbaur jiwang hampir setiap hari!!tension betol..geli pon ade..yerks~a’ah, ade peminat pulak saya semasa di PLKN..hish!!mereng dan senget macam saya ni ade jugak ke yang berkenan??dah tak ingat dah mesej die berkata apa, tapi memang taknak ingat dah ‘mesej-mesej chenta’ dia..geli!!orang tak reply, die nak jugak kasi lagi..

Makanya, saya bercadang untuk menukar number saya dan nak tetap dengan number baru!!keputusan muktamad dan saya memang tak berapa minat kat CELCOM kerana dia..hahah!!jadi saya beralih kepada DIGI..number saya kali ini, 0168097128..saya sangat2 suka number ini!!!pernah hilang number DIGI ni dulu sebab dalam masa yang sama saya dah guna dah MAXIS..MAXIS pon saya ikut suka ja membelinya dulu..masa tu saya sedang berada di Matrikulasi Labuan..oleh kerana asyik tukar simcard, si DIGI merajuk..dia pergi membawa diri entah ke mana..

Entahla, hati memang melekat dengan DIGI..jadi, saya pergi buat number tu semula..taknak beli number baru (sebab malas nak promot..)..dan mase tu tak bestla guna MAXIS sebab kawan-kawan rapat banyak guna DIGI (mungkin sampai sekarang diorang masih gune kot..)..ditakdirkan lagi, si DIGI hilang kembali..jadi, saya tak dapat buat apa2 lagi cuma stick sahaja dengan MAXIS kerana malaz nak buat simcard baru sekali lagi..

Tapi dengan DIGI pon ada jugak mesej pelik2 saya terima..saya ingat lagi number tu sebab ianya hampir sama dengan number saya, 0168067128..tapi orang tu takda la kacau sangat pon..cuma saya tak suka ja..(adakah saya bajet ??)

Maka sekarang, saya masih setia dengan MAXIS..cadangnya taknak tukar number ini sampai bila2..kalau lepas nak sambung study ke UK ni, macam nak cari jalan macam mana nak tetapkan number ni...kalau suruh family topupkan every month memangla kesian..tapi kalau betullah diorang sudi, wah banyak kredit saya!! tamak haloba~

Kenapa saya post entri ini??sebab saya nak cakap kenapa saya tak suka CELCOM ja..kadang-kadang perkara remeh pon boleh buat trauma tau!!dan sekarang saya tidak mendapat apa-apa mesej berhantu sejak memakai MAXIS..mungkin kerana saham sudah jatuh..hahah!!jatuhla..tak hairan pon..=)


Mesej entri ialah:
Pilihan dibuat berdasarkan pelbagai kriteria..setiap insan punya pandangan sendiri dalam menilai..jadi tidak kisahlah dia memilih yang mana, kerana dia yang menilai pilihan yang ada..mungkin bukan yang terbaik buat orang lain, tetapi diri pemilih sendiri sahaja yang mengerti segalanya..=)

(kalau ikut segala kriteria, macam semua sama ja..tak ke??hehe~ke MAXIS banyak salurkan keuntungan ke arah hiburan??entahla..pilihan saya lebih berdasarkan peribadi..itu saya tahu..hahaha!!)

*maafla picture x menggambarkan kandungan entri..haha!!*

3 pEsAnAN:

Anonymous said...

Nah! ni number celcom akak kt ky dlu..


0136698592


wah, ade lg dlm memory phone ku,tp da xpakai kan? dh bleh delete la kot ni yer..hehe

Anonymous said...

oo sebab itukah..

kalo sy tebalik ngn akak.hak3

dak2 ky lak rmi maxis user, jd dengan menggunakan celcom, memberi potensi utk saya dan mereka lebih kedekut =)

aKmA said...

to bro

wah, trimas2!!nak edit balik la entri ni..hehhe~

to anonymous

x baek tau kedekut..nanti org marah..tgok la kat tin jerit sy tu..asyik ckp sy kemut je..hue3~