Friday, July 25, 2008

Memori PLKN




Salam sejahtera buat hadirin hadirat sekalian..


Macam banyak kali jugak saya cakap pasal PLKN lately ni, kan??terasa macam best pulak mengimbau perkara2 indah dan tak indah semasa kat PLKN dahulu..mostly banyak yang tak best dari best sebab saya memang tak gemar dengan mende ni..percaya atau tidak dalam buku harian diorang bagi tu saya letak countdown nak balik rumah pon ada…hari2 kira!!tanya ja berapa hari lagi nak habes PLKN memang saya tahu..hahah~

Perkara pertama yang saya tak akan lupa sampai bila2 ialah disoal-siasat seperti banduan..owh memang pon banduan, sebab saya memang terbukti bersalah..haha!!mahu tahu apa kesalahan saya yang menyebabkan saya dihukum sedemikian rupa??tak dapat pulak nak suruh sesiapa ikat jamin sebab diorang guru2 pelatih a.k.a macam polis tak suruh..

Kesalahan saya simple ja pon..tertangkap kerana membawa handphone semasa berada di sana..hahah!!saya ni memang degil betol, diorang cakap tak boleh bawak seludup, saya bawak jugak..simpan kat tin biskut la (ni kawan saya buat..), dan malangnya saya dah tak ingat satu apa pon saya menyembunyikan benda tu dekat mana dahulu..(bukti pertama PLKN tak best sebab banyak tak ingat..)..Natijahnya, saya dan beberapa orang lagi terpaksa disoal-siasat oleh pakcik tentera kat sana atas kesalahan kami..terasa jugak jadi banduan..

Pukol 5.45 am (rasanyala..sekali lagi tak berapa pasti..), mesti dah ada kat padang..lewat seminit ja kena la..gelap gelita lagi masa tu..sudahla kiri kanan hutan, nyamuk pon banyakla..memang kalau masa baris2 tu gerak badan sedikit memang senang dikesanla..makanya, bermaharajalela lah para nyamuk2 di sana, menghisap darah2 kami sebab kami memang dilarang mem’pang’ para nyamuk..oleh sebab takut kena denda, kami terpaksa biarkan darah diambil nyamuk..

Saya kalau kemana-mana pon memang dengan seorang kawan saya ni..sebab dia ni satu sekolah dengan saya, merangkap roommate masa form 1, classmate masa form 4, memang geng bas sekolah saya..naseb baek kami dalam satu kumpulan yang sama masa PLKN tu, kalau tak saya takda geng..dia ni canteq (bayangkan kecantekannya adalah melebihi diri saya..=p), banyak peminat..hampehla peminat dia ni, nak kasi minyak kapakla kat dia, suratla, saya jugak jadi mangsa..ingat saya ni Postman Pat ka?? (banyak kali jugak tengok Astro Ceria sekarang ni..)..

Tapi yang bestnya saya dapat jugak merasa ber’flying-fox’, berkayak, berakit-rakit ke hulu, berkawat, belajar seni mempertahankan diri (wahaha!!tak ingat jugak seni yang mana, yang pasti bukan silat..)..banyak jugakla belajar benda pelik2 kat sana..tapi saya pon tak tahu apa yang saya dapat sebenarnya dari PLKN ni..dapat RM300 itu pastila..hehe!!tapi macam sama ja after keluar PLKN..ala, diri dah baek buat macam mana pon tetap baek, kan??(ceyh, macam bangga diri pulak ni..)

Jadi, buat sesiapa yang tak pernah merasa berPLKN, takpala, bukan best pon.. bosan ja..tapi makanan memang tiptop..6 kali sehari makan tu..ceyt!!semangat pulak pasal PLKN, almaklum beberapa hari lagi nak berBTN pulak..harap2 dapat fasi muda yang hensem..hehe!!pastu saya akan berMOC bersama kawan2!!wah, tak sabar!!nak dengar ceramah Ustaz Hasrizal tentang kahwin yang utama!!=)


Tata..

~nova!!saya cilok..kah3!!macam cute plak die kat sini..heheh~


0 pEsAnAN: