Friday, August 08, 2008

Musafir part 2



~ketika forum~

Assalamua'alaikum!!

Terasa malas pulak nak update hari ni..gelisah melanda diri..adakah sebab nak dapat result tak lame lagi??entahla..hati, kadang2 tak paham pulak dengan hati sendiri..hahah!!seperti dijanjikan saya nak ceritala pengembaraan saya sebagai musafir bahagian kedua..=)

Disebabkan saya pulang agak lewat dari kolej hari tu iaitu lebih kurang pukol 420pm, terdapat masalah pulak dengan tempat berteduh untuk malamnya..awal plan memang nak tidur kat rumah zue namun tempat zue agak jauh dari seremban..masalah diadu dengan kak zaff dan dia cakap dia boleh mintak tolong kawannya, kak aidah yang menetap di seremban untuk tumpangkan saya semalam di rumahnya..pergh!!nak tak nak, saya terpaksa terima sebab tak tahu nak tinggal mane dah..nway kak zaff, thanx sangat2..

Muka macam tak malu kan??tapi inilah kehidupan..teringat kata2 kak ain, malu biarlah bertempat..kalaulah saya terus dengan sifat malu tak bertempat saya mase tu, memang tak tahulah nak bermalam kat mana before pergi rumah zue..di kaki lima??mampuslah..takut sangat2..sudahlah dari rawang ke seremban ambik mase 2jam lebih..jauh jugak rupanya even naik train..kalau di kuching ni boleh sampai sematan dah kot kalau naek kereta..deyh, 4 tahun dah tak pergi sane..kalau tak kerana PLKN memang tak sampai kot kaki ini di tempat itu..huhu~



~fasi kami, kak ain~

Bercakap pasal rawang, dari tanjung malim ke rawang ambik mase yang lame jugak rupenye..ceyh, penat sungguh!!tak hairan lah masok train pon hampir pukol 7mlm!!memanglah..saya tak pernah travel begini hebat..first time in my life!!malam2 pulak tu..anak gadis tak baek jalan jauh2 sorang2 tau!!aduih, terpaksa2!!sekali lagi semasa nak pergi ke KTM rawang, ALLAH pertemukan saya dengan seorang pemuda yang baek hati..
Saya: Encik, macam mana nak pergi ke KTM rawang ye??

Pemuda itu: Owh dekat jer..takpe ikut jer saya, saya pon nak pergi sane ni..

Saya: Owh ye ker..terima kasih, encik!!


Makanya, aku mengikut sahaja gerak kaki nya..Ceyh, dekat jer rupenye dari bus station tadi ke stesen ktm..kah3!!ambik mase lebih kurang 5 minit jer..almaklumlah, first time kan??nak dijadikan cerita lagi, pemuda itu terus membeli tiket untukku sekali..bila nak dihulurkan wang untuk membayarnya, tak mahu pulak die..berkeras jugak nak bagi wang kat dia, masih jugak lari..aduih!!sampai masuk train, saya masih nak jugak bayar..beberapa kali jugak die mengelak..encik, ni!!makanya, dengan muka tak malu, saya ucap terima kasih lah kat pemuda itu..malu2!!entah selepas itu kelibat dia hilang..moga dirahmati ya encik!!

~sesi bersalam-salaman~

Dalam pukol 910mlm begitu, akhirnya sampai jugak ke stesen ktm seremban..fuh, 2jam lebih dalam train..sakit2!!dan lebih kurang 930mlm gitu, kak sha sampai (adik kak aidah) menjemputku..rancak jugak berbual di dalam kereta bersama ibunya dan kak sha..rupanye, ibu kak sha bekas student LEEDS!!ambik mathematics under KPM pulak tu..jodoh betul!!harap2 saya terkena tempias ibunya..ameen~

Di rumah itu, entah macam tak tahu malu pulak..kaki sembang jugak saya ni..kak aidah dan kak sha bekas budak KMB dan sekarang mereka dua2 sedang belajar di University of Manchester under MARA ambik perubatan..memang hebat keluarga ini!!owh, lupe nak mention pasal ayahnya..ayahnya pon pernah study di LEEDS dalam jurusan yang sama, mathematics under KPM..sempat jugak melihat photo2 lama mereka semasa study di LEEDS..bertemu di LEEDS tu!!adakah tempias pertemuan mereka terkena saya jugak??haha!!LEEDS dengan LEEDS dapat anak MANCHESTER!!wah3!!aduih,jauh pulak fikirnya..sudah2!!

Untuk pengetahuan semua, saya dilayan sangat istimewa di rumah keluarga ini..malu pulak saya jadinya..sudahlah baru kenal, tiada pertalian darah langsung..terhutang budi pulak rasanya..

Saya: Akak, sorilah susahkan akak..

Kak Aidah: Ish awak ni, tetamu kan membawa rahmat..

Terkesan dengan kata2nya..harapnya, saya dapat berbakti seperti mereka nanti..terima kasih keluarga kak aidah!!hanya ALLAH yang maha adil membalasnya..

Esok paginya terus ke rumah zue..di rumah zue banyak rambutan!!suke sangat2..makan durian lagi!!tempat saya belom ade durian lah..hu2!!nyesal pulak tak makan rambutan dan durian banyak2 kat rumah zue..he2!!nway zue, thanx sangat2!!semoga mendapat rahmat ALLAH..


~terserlah kegembiraan mereka~

Dup dap dup dap dah hati ini..apakhabarlah result saya kan??tolong jangan tanya saya pasal result isnin ni okeh..saya sangat cuak..kalau ok saya cakap, kalau tak saya diam aje..dah set dah kredit akan kong hari isnin ni, jadi tak dapat reply message orang2 yang bertanya..orang kol pun saya taknak jawab kot..hahah!!cuak2..

Apa-apa pon segalanya sudah tertulis cuma kita sahaja tidak mengetahui..hanya Dialah yang mengetahui apa yang terbaek..tawakal sahaja..tapi perasaan takut ini adalah fitrah, betol ke??

LEEDS..terang atau gelap??=(

wallahu'alam


*pictures di ambik sepanjang MOC berlangsung..*

2 pEsAnAN:

Anonymous said...

salam...wah...tak sangka..jmp org bekas leeds...pasangan suami isteri yg kahwin masa di leeds ke? hehe..jodoh ..jodoh...takde yg kebetulan dlm perancangan Allah..

aKmA said...

kak zaff!!

hehe..owh, yang kahwin kat leeds xtau la pulak..tapi rasenye diorang jumpe kat LEEDS..heheh!!

tulah sumenye takdir kan kak zaff..tengoklah takdir sy mcm mane nanti..kak zaff,doakan kejayaan kami!!neves deyh~