Friday, September 19, 2008

4 days to go~

~susah benar nak dapat sticker visa ini..huhu~

Salam deyh…

Pagi tadi saya baru nak start kemas file padahal semalam dah terima segala document dari abg visa..sangat pemalaz nya diri ini..barang2 pon banyak yang tak packing lagi..baju kurung bawak 6 pasang aje..biskut raya, kek raya pon tak siap lagi..mak cakap sabtu ni baru nak buat..=)

Sewaktu saya kemas2 file tu, tetiba la pulak terpandang Sijil Berhenti Sekolah Form 5 saya..hahah!!rupanya rahsia saya di sekolah menengah ada di sini..lucu pulak mengenangkan, rasa gembira pulak nak share..ala, bagi saya takde ape2 dah nak dimalukan sekarang..I’m forever AKMA but AKMA with a new vision..InsyaALLAH~

Memang benar, di sekolah dahulu saya ni penyajak ‘kecil-kecilan’..heheh!!banyak lagi benda ‘kesenian’ yang saya buat..kepada yang tahu, diam2 aje okies!!


Alhamdulillah, segala benda dah settle, just nak packing dan fly..fuh, neves ade jugak ni..rerakan semua macam tak sabar aje nak fly..saya sabar aje..takot, excited semua nya bercampur baur..macam mane la nak tinggal kat sane..bolehkah saya menerima ilmu dengan baek di sana nanti??takot tau!!=(

Sejak Ahad lepas lagi sampai semalam, saya tak dudok diam2 di rumah..kalau tak keluar seorang, kazen sayalah yang temankan..dan kerapkali jugaklah saya mendengar lagu raya berkumandang di kedai2..aduhai, bukaklah lagu kak Siti yang bukan raya tu ke, sedih tau..bukan ape, tahun ni saya terima satu je kad raya..keh3!!yang laen taknak kasi saya kad raya ke??mahu2!!

~kad raya from Farhan..hahahaha!!~


Hari ni banyak jugak gaduh dengan cik Ana..budak ni nampak canteq tapi ganas..tadi petang habes saya kena pukol guna raket badminton..waduh, saket!!tapi tak kesahlah, mesti I miss her shouts nanti..huhu~

‘Jaik kakak Ana ya!!’

‘Buang kakak Ana!!’

‘Paluk kakak Ana gik!!’

‘Guntin kelak!!’

‘Jangan kaco Ana maen!!’

Itulah antara repekan2 yang selalu keluar dari mulutnya..pastilah dalam bahasa sarawak dan die ni lebih suka membahasakan dirinya Ana dan bukannya ‘kamek’ ataupun aku..saya pon die panggil, kakak Ana..heheh!!bakal dirindui jeritan2 di atas..huhu~


~dewan inilah yang menyaksikan betapa 'seninya' saya dahulu..hue3~


Okeylah, sampai sini ajer..4 days to go, my dear!!I’m not ready yet!!!!!!!!!!tata jer la~


2 pEsAnAN:

Anonymous said...

Wah,

Tok guru sajak!

hamba mohon jadik anak murid, boleh ka?


pastinya kak lebih hebat dr sy yg bersajak time lepas subuh..hahaha lawak2..


(arghh, x bleh trime, gelak guling2 nih...KAK AKMA! 'Mempunyai kecenderungan dlm seni(bersajak)')

ini kah kak akma yg ku kenal., lain gile kot,,haha,.

tp klo btol, cmne la rupenye ek?(bayangkan sat...)

hahaha..xbleh tahan..gelak lg..kah3

aKmA said...

weyh, sayed!!

jangan tak tau ya!!hahahaha..sampai masok dlm sijil berhenti sekolah lagi ni..maka dulunya, bukan sesaje ngaku ye..memang betol saya ni penyajak..keh3~

owh nak jadi ye??bley2,tapi skang dah x expert dah..sdeyyyyyyy!!lame dah kutinggal dunia seni ni..(fuh, lagak seperti artis x??hehe~)

ala, time subuh dulu tu ok lah tu menyampaikannya..kui3~

xpe2 bro, bley praktis lagi..=)