Thursday, September 18, 2008

VISA dan SAINSKU

~jelas, Terima Kasih Cikgu..entah napelah tetibe sekolah ini banyak banner..huhu!!~


Salam to all..

Seperti yang dijanjikan, kali ini saya akan menceritakan sedikit pasal kehadiran kami ke sekolah terchenta yang mengimbau pelbagai memori suka dan duka ketika remaja2 dahulu..hehe!!sekarang dah dewasa..=)

Dalam pukol 8 lebey gitu, saya dah bersiap mandi segala dan berkemas apa yang patut..kamera of course tak dilupakan..hehe!!dalam kelam-kabut bersiap sebab janji dengan Farhan pukol 9lebey gitu dah sampai ke sekolah, saya tetiba menerima satu panggilan telefon dari nombor yang tak dikenali..

Eh??ni nombor yang miskol aku semalam ni,bisik hatiku..maka saya jawablah panggilan itu, secret admire ke ape kan??haha!!pandailah sangat~

Dialog ini dalam bahasa sarawak harap maklum ye..

"Ini Norakma Dinen ke??”

“A’ah, saya!”

“Kat mane rumah awak ye??saya nak pergi hantar sampul dari Wisma MCA..”


Fuh, terdengar sahaja perkataan MCA, saya terus gembira..alhamdulillah selamat sampai visa saya..rupenye semalam lagi dah siap..kerana hendak segera ke sekolah, jadi saya cakap lah kat orang tu nanti saya pergi ambek kat pejabat ABX dan malaz pulak nak tunggu pakcik ABX untuk hantar ke rumah..takde la jauh sangat kot..jalan aje sikit dari tempat bas berhenti..hehe~

Dan, alhamdulillah segala dalam visa itu betol..dan document original semua ada dalam sampul itu..syukur Ya Rabbi!!ALLAH permudahkan urusan saya kali ini..saya doakan semoga urusan sahabat2 yang masih menanti visa mereka untuk siap dipermudahkan juga..takde lah saya resah lagi, sebab tiket semua dah beli..mak ayah pon pergi hantar ke KLIA..seronok!!abg visa, terima kasih ye!!terima kasih atas doa~

~abx, tempatku pergi pagi tadi~


Dan dari plan kami berdua aje yang pergi, Najib setuju untuk turut serta..jadi saya pergilah tunggu pakcik ini jap, untuk same2 pergi ke sekolah..Farhan, bapak dia pergi hantar..dalam pukol 10lebih gitu, muncul la kelibat najib, jadi dengan tidak bertangguh kami terus menaiki van ke sekolah..

Kami tiba awal sikit dari Farhan..wah, seronok rasanya melihat sekolah!!malaz nak pergi bilik guru dahulu, jadi kami berdua pergilah lepak kejap kat pondok dan bercadang untuk menunggu Farhan dan bersama2 melawat para guru yang banyak berjasa..guru yang paling saya nak jumpa ialah, Mr Yap Don Kiang!!huhu..tapi itulah, die tak mengajar lagi kat sane since batch kami keluar die pon keluar jugak..Mr Yap, I miss you!!dialah cikgu yang paling saya sayang, cikgu AddMaths saya~

~SM SAINS KUCHING, inilah satu-satunya kenangan yang batch kami buat..SEVENBATCH, teringat pulak saat2 berusaha menyiapkan benda alah ni..best3!!~


Setelah Farhan tiba, kami terus mengorak langkah ke bilik guru..fuh, ramai giler cikgu yang takde kelas mase tu..jadi pergilah sembang kejap..saya tukang sampuk aje, Farhan dan Najiblah yang banyak berbual dengan guru2 di situ sebab saya ni takdelah glamer sangat berbanding mereka..hehe!!

Dalam setengah jam begitu, Ustazah Rafidah menunjukkan diri..rapat jugak dengan ustazah ni..kalau bagi message kat die, sempoi nak mampos kot,macam kawan..gembira betol ustazah jumpe saya, saya pon gembira jumpa ustazah tau!!jadi,adelah teman berbual dari terus menyampuk Farhan yang tengah cakap2 dengan guru2 lelaki..malulah saya~

Entah apa yang dibualkan oleh saya dan ustazah, menimbulkan gelak tawa ajer..riuh rendah bilik guru dibuatnye..ustazah ni, bilelah nak kahwin??Najib Jaffar dah kawen dah ustazah!!jawapannya, die mintak saya carikan..alamak!!calon untuk diri sendiri pon malaz nak cari, inikan calon untok orang, ustazah oi..

~musolla kami..teringat kata-kata hilfi yang pernah ke sekolah kami dahulu sebab ade program di sekolah ini bersama ustaz Has, "Sekolah korang canteq, tak macam KISAS dah lamer"..hahaha!!maaflah bebudak KISAS, Hilfi cakap begitu..=)~


Sempatlah jugak bertukar emel dengannya, dan sempat jugak guna laptop die semasa die berundur kejap nak pergi solat zohor..siap pergi ym dengan makcik Ajah lagi..ha3!!tapi tak lamer sangat sebab Najib dan Farhan bercadang nak pergi ke tempat laen pulak..jadi saya mengikut sahaja..

Penat tau senyum!!krem kot rahang mulut saya..letih berbual lagi satu hal..hehe!!tapi puas sebab dapat jumpe guru2 yang dicintai..kami pergilah jumpe kejap ngan Miss Rabiah kat satu bilik lagi..Farhan nak sesangat jumpe die..adui, cikgu ni pon masih miss..bilelah cikgu2 kami ni nak kawen??kesian mereka, takde masa nak fikirkan pasal diri sendiri, pasal pelajar aje..huhu!!miss Rabiah thank you sesangat!!

~miss rabiah sibuk bercakap dengan diorang, seperti biasa saya tetap berdiam..hehe!!~


Disebabkan dah masok waktu break, saya dan Najib bercadang untuk lepak kejap di hostel, manakala Farhan pulang dah sebab kesian ayahnya menanti lame..saya dah tak kenal dah sesape juniors..mungkin segelintir budak Form 5 sebab waktu saya Form 5 diorang Form 1..tapi saya memang tak ingat lagi sampailah mereka menegur saya..haha!!sangat terbuang senior ini..maaflah juniorsku, saya memang banyak lupa dah..huk3!!


~naek jer tangga depan ni, masok terus pintu itu..itulah bilik terakhir saya di SAINSKU bersama cik Nabel yang riuh..rindu pulak~


Dengan muka tak malu, pergi lepak kat bilik sape entah..diorang pon ramah jugak..banyak jugak yang diperbualkan..plan seterusnya nak melawat blok akademik junior dan senior..nak jumpe ustazah Rafidah kejap before balik..dalam rayau2 kami tu, ade jugak cikgu yang mengajak kami masok ke kelas kejap untuk beri kata2 semangat..ha3!!cikgu, macam tak layak jer nak bagi kata semangat kat mereka, sebab terasa diri macam hampeh sikit..heheh~terima kasih Puan Rukiah yang jelita dan Cikgu Marselin yang masih gila2 seperti
dahulu..

~cikgu marselin, guru sejarah yang sangat menyenangkan..mase ni saya ceritakan pasal sejarah saya waktu form 5 yang tak pernah dapat 50 sebelom SPM betol2, trial pon maseh gagal..ha3!!~


Dalam pukol 3lebey gitu, saya dan Najib pulanglah..Najib mengadu sakit kaki, saya pulak mengadu krem mulut..hahahhaha~

Antara pesanan para guru yang saya ingat:

Ustazah Rafidah: Take care ma..jaga diri baek2 kat tempat orang..

Ustazah Siti Zulaikha: Kat sane nanti, belajar betul2..jangan tinggal solat, tudung jangan bukak..
(segan sikit dengan ustazah ni sebab saya ada kes dahulu..die pernah rampas surat cinta saya!!hahahaha~)

Puan Kamisah (Cikgu KZ): Belajar jangan maen2..bonded ni bagus, terus dapat kerja..

Miss Rabiah: Email me your pictures there..inform me if you’ll come back..

Cikgu2 laen: GOODLUCK yer..=)

~inilah vision kami..enter to grow in body, mind and spirit,depart to serve better your God, your Country and your fellow man..(thanks Halfi..aku lupak ada smbungan rah dalam..hehe!!)~


Saya sayang cikgu saya!!guru kami, doakan kejayaan kami..Ya ALLAH permudahkan kami dalam menimba ilmu..bantulah kami untuk terus berada di landasan kebenaran..ameen~

Terima Kasih Cikgu!!

tata~

4 pEsAnAN:

Anonymous said...

hehehe, mak cik terkantoi di rampas surat chentanya... dgn sape tu?? xnak kongsi crita ni dgn lbh lanjut?? hahahah... awk pun disayangi macam pak cik Jpah tu... adus..

Awang Najib Bin Awang Mohamad said...

erk? pa nama suma komen tok..btw, cepat juak ktk pos, hehe

Anonymous said...

rasenyer u patut letak yg satu lg kat dalam sbb kte da klua dr ctue. berjaye x 'depart to serve better your god, country and fellow man'? ^^

aKmA said...

to ajah

malaz nak cerita la makcik,klo personally ngn makcik sorang bley la jugak..klo kat cni malazlah..nanti ade yg muak..hek3!!mane de sy disayangi..sy biase2 aje~


to najib

ha3!!xda keja..ngepost sajo..kak tulis alu tido..kepak sa nyawa lokz~nways, msg atas sblom tok adalah spammers..huhu~


to halfi

berjaya ka x??entahlah..mebi perlu di improve lagi kot..heheh!!usaha!!sayang skul..balik jordan sudah lu,slmt belajar ya!!he~