Friday, September 19, 2008

TIGA DALAM SATU

LAGU RAYA KAK SITI

Sayu… hati ini makin sayup
Rindu… terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya

Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan

Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata

Duhai ayah bonda ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama

Jauh dari mata dekat dalam jiwa

Teguh kasihku tidak berubah


maaflah, macam best pulak nak hias entri ni dengan lagu raya..heheh!!tapi sila teruskan pembacaan kalian..



memandangkan ramai senior2 kami yang penuh semangat mempromot PUISI08, jadi sebagai wakil kecik aje, saya pon nak promot jugak kepada sekalian batch 9..mari join, kepada sesape nak join lah..boleh klik link2 di bawah untuk mengetahui sedikit pasal PUISI..insyaALLAH tahun ni PUISI08 bertempat di Killarney,Ireland..tempatku, InsyaALLAH..


saya pon teringin nak pergi..selama tiga tahun berada di sana (insyaALLAH..ameen~), saya ingin jugak merasa apa2 yang best kat sane..tak banyak kali pon, sekali cukuplah..heheh~=)

"same2 menjayakan," ujar seseorang yang pernah ke PUISI 07 ..


cerita laen lagi...

tadi, ade lah seorang tauke tong gas datang rumah sebab nak hantarkan tong gas ler..takkan visa lagi kot..huhu!!pasti kembang kempis hidung cik Ana kena puji mase tu..saya dengar dari dalam bilik ajer..

'Anak sapa owh ni?'

'Anak kepada anak bongsu nenek..'
(hoho, tauke ni memang lame dah keep in touch dengan kami sejak nenek saya belom meninggal lagi..huhu!!)

'Owh, canteq owh dia..'

Wah!!mahu tengok muka cik Ana masa ni!!mesti die malu2 kuching sarawak..nampak aje budak kecik tapi lagak macam dah dewasa ni..gedik tak hengat!!inilah teman gaduh saya..kalau takde die, memang saya sunyi..huhu!!


~sangat gedikssss~

cerita di atas adalah sekadar selingan sahaja..=)

tata~

0 pEsAnAN: