Saturday, October 18, 2008

mari menceritakan

~bumi Queens yang damai..autumn gitu~

salam2..

hoho, semalam kami2 pergi malam quran di rumah kak lida..huiyo, muka kak lida macam maseh muda aja tapi dia dah kahwin dah ler dengan doktor kelulusan Queens...adeyh, apsal macam doktor2 aje kawen awal ni??opppssss~harus saya speku cik athirr, kak fer, pakcik hazman, pakcik fiqry dan sewaktu2 doktor dengannya atas *experiment pemerhatian* yang saya jalankan sekarang..kui3!!

stop2, saya bukan nak crita pasal itu sangat..heheh!!emm, sebenarnya semalam saya berpeluang bercakap Sarawakkkkkkkk!!!wahhh, rindu amat nak cakap bahasa ini secara 'melihat muka'..on phone selalu lah, kol mak, kol ayah..takkan ler saya nak cakap semenanjung pulak kan??over dah tu..heheh~

kakak senior diberi nama Hayatul Akma kalau tak silap lah..heheh!!nama ala2 same gitu..tapi panggil kak ima aje..adui, kami masok yang kali ni baru 3 kali jumpa..tu pasal tak berapa nak bercakap..yang kali ketiga ni baru puas berbual..seronok2!!bayangkanlah kalian di satu kelompok manusia yang tak reti cakap Bahasa Melayu, tetibe terjumpa dengan salah seorang dari mereka yang pandai BM!!begitulah gamaknya perasaanku..ececeh~

berbual punya berbual dengan diselitkan gelak tawa, rupanya kak ima kazen kawan rapatku di sainsku dahulu, Nurhayati!!oho, tak lari gunung dikejar..oh, sesuaikah peribahasa ini??lantaklah..yati2, aku nemu kazen ko rah ctok!!waaaaaaa~


~kami..mana satu gerangan nurhayati??cuba teka..probability:1/10 aje..=)~


pastu tanya lah die, die booking ticket balek camne..adui, macam mahal jugaklah ambik tiket balik ke kuching..harus saya turun KL dahulu..oho kak ima, saya sangat seronok bercakap sarawak dengan anda..ceyh3!!kalau bolehlah kan, kalau boleh lah saya memang nak buat satu post purely in sarawak language satu hari nanti..biar pembaca terkontang kanting membacanya..wah sangat bangga dengan bahasaku yang *meriah*..heheh~

dan akhir sekali, buat sahabat2 yang dudok di hall, nanti kalau dah dudok rumah private kan elektrik boleh guna topup tau!!nak bukti??boleh aje..sile rujuk di bawah pasni..sangat peliks gakla mendengarnya dahulu, elektrik pon nak gune khidmat topup..pastu, air kat sini free aje..tiada bil air harap maklum, tapi elektrik guna bill pon boleh..


~inilah kad topup nye..jangan hilang tau!!~


~key in kan number di sini..mungkin setiap rumah ade benda alah ini..sejak bilakah bumi UK mempunyai khidmat ini pon saya tidak pasti..huhu~


disebabkan air free aje, korang boleh mandi sesuka hati kalian..nak lama2 pon boleh..tapi diingatkan, tak sejuk ke??hahahhahah...mandilah kalau panas, kalau sejuk tak payah mandi..opppsss!!sape yang tak pernah tak mandi kat UK ni angkat tangan!!kahkahkah~

ok tata!!


0 pEsAnAN: